کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آینده نامعلوم بازار آهن


کد خبر : ۵۸۰۵۶شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷:۵۲۳۰۲۳ بازدید

این روزها در شرایط متشنج بازار آهن و وضعیت قیمت های نجومی آهن آلات، باید با احتیاط بیشتری حرکت کرد چراکه بعید نیست که سرانجام ...

آهن‌پرایس- این روزها در شرایط متشنج بازار آهن و وضعیت قیمت های نجومی آهن آلات، باید با احتیاط بیشتری حرکت کرد چراکه بعید نیست که سرانجام بازار داخلی مقاطع طویل فولادی در کشور مشابه بازارهای صادراتی ایران و CIS باشد. طبق گزارش های اعلامی با حجم عظیمی از پیش خریدهای صورت گرفته در روزهای پایانی سال و پیشخور شدن تقاضاها مواجه هستیم که در ادامه انتظار می رود با خلاء تقاضا و رکود احتمالی روزهای ابتدایی سال جدید رو به رو شویم.

طی هفته ای که گذشت شاهد التهابات ارزی و به تبع آن افزایش چشمگیر قیمت آهن آلات بودیم. بطوری که شمار زیادی از کارخانه های تولیدکننده میلگرد آجدار قیمت مقاطع تولیدی خود را به ازای هر کیلو ۶۰۰ الی ۷۰۰ تومان افزایش دادند و با شروع آخرین روزهفته شاهد ثبات و اندکی نوسان در نرخ برخی از مقاطع هستیم. کارخانه تولید کننده میلگرد آجدار سیادن ابهر طی هفته با چندین مرحله افزایش، قیمت محصولات خود را اعلام کرد. این کارخانه در آخرین روز بهمن ماه قیمت میلگرد سایز ۱۴ خود را پس از ۲۰۰ تومان افزایش با نرخ کیلویی ۴۶۳۰ تومان اعلام کرد اما در روز بعد با توجه به التهابات بازار آهن، اقدام به کاهش ۱۰۰ تومانی به ازای هر کیلو میلگرد آجدار تولیدی خود کرد. این روند کاهشی باز هم دوامی نداشت و طی روز جاری با افزایش ۱۵۰ تومانی همراه شد. قیمت میلگرد سایز ۱۴ کارخانه سیادن ابهر، امروز ۲ اسفند کیلویی ۴۶۸۰ تومان اعلام گردید.

 این نوسانات قیمتی نشان از وضعیت ملتهب بازار آهن قبل از شروع سال جاری دارد چراکه با وجود قیمت های نجومی که هر لحظه شاهد افزایش آن هستیم، باز هم معاملات ادامه دارد و این موضوع حاکی از آن است که بار دیگر سرمایه گذاران وارد معاملات آهن آلات شده اند. با توجه به سیکل سالانه بازار آهن، نباید به کاهش قیمت ها تا پایان سال جاری امیدوار بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها