کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طرح استیضاح رئیس جمهور، تبلیغاتی است؟


کد خبر : ۵۸۰۱۸پنجشنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹:۲۴۹۸۷ بازدید

دیروز دو عضو دولت، طرح استیضاح رئیس جمهوری که از سوی عده محدودی در مجلس مطرح شد و زود هم فیصله یافت را اقدامی ...

دیروز دو عضو دولت، طرح استیضاح رئیس جمهوری که از سوی عده محدودی در مجلس مطرح شد و زود هم فیصله یافت را اقدامی تبلیغاتی و بدون همراهی و موافقت هر سه فراکسیون مجلس توصیف کردند. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهوری طرح چنین مباحثی، آن هم در این شرایط زمانی و سیاسی را نادرست خواندند.

به گزارش ایرنا، واعظی که در پایان جلسه دولت با خبرنگان سخن می‌گفت، با بیان اینکه به نظر می‌رسد استیضاح رئیس جمهوری کار تبلیغاتی است،  اظهارکرد: هر سه فراکسیون امید، مستقلین و نمایندگان ولایی اعلام کرده اند که با این کار مخالف هستند.وی با اشاره به اینکه در یک مجلس 290 نفری، 17 نفر هم این موضوع را مطرح کردند که اتفاق جدیدی نیست، ادامه داد: اکثر این افراد کسانی بودند که در دولت قبل با همه وجود از آقای احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند، در دولت جدید هم با تمام وجود با همه چیز مخالفت می‌کنند، فرقی هم نمی‌کند که موضوع چه باشد.واعظی همچنین درباره دلایل چنین رفتارهایی از سوی برخی نمایندگان تصریح کرد: این گروه برای اینکه اقداماتی که در گذشته انجام داده‌اند، خیلی نشان داده نشود، از هر روشی استفاده می‌کنند. تفاوتی هم نمی‌کند که در جنگ و فشار اقتصادی دشمن هستیم و ناامنی‌هایی در کشورهای پیرامون ما وجود دارد. کاری که این گروه انجام می‌دهند با منافع و مصالح امروز کشور همراهی ندارد. دولت به دلیل احترامی که برای کلیت مجلس قائل است، نمی‌خواهد در این زمینه موضعگیری کند و در مقابل مجلس قرار بگیرد.رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین درباره شایعات استعفا یا برکناری رئیس جمهوری که از سوی برخی مخالفان مطرح می‌شود، گفت: اینکه مخالفان دولت چه در سر دارند موضوع جدیدی نیست، این افراد در سال 92 هم دنبال این بودند که دولت تدبیر و امید یک ساله یا دو ساله شود.

واعظی افزود: در سال 95 هم تبلیغات گسترده‌ای کردند که این دولت یک دوره‌ای است، اگر دست آنها بود سرنوشت چیز دیگری می‌شد. ولی چون دولت دست مردم است و آنها تصمیم می‌گیرند، نگرانی وجود ندارد.وی درباره انتخابات سال 1400 هم تأکید کرد: هرچه مردم تصمیم بگیرند همان است. اما دولت آقای روحانی مصمم است و در صحنه می‌مانند و محکم هم به کار خود ادامه می‌دهند. رئیس جمهوری آمده است مشکلات کشور را حل کند و ما برای حل مشکلات کشور در جنگ اقتصادی از همه ارگان‌ها و نهادها یاری می‌خواهیم بنابراین خودمان کنار نخواهیم کشید.امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهوری نیز با تأکید بر اینکه طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری به مصلحت کشور نیست، اظهار کرد: تعداد امضاکنندگان این طرح بسیار کم است و هیچ تصمیم فراکسیونی در این باره وجود ندارد و چند نماینده صرفاً به اراده و تشخیص خود این تصمیم را گرفتند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید بدانند در چه شرایطی چه مطلبی را بیان می‌کنند و چه رفتاری از خود بروز می‌دهند، افزود: طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری در شرایطی که رئیس مجلس در آستانه سفر به چین بود و الان با همراهی تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و وزرای اقتصادی دولت در این کشور حضور دارد، همچنین  ما در مذاکره با اروپا هستیم و اجلاس سوچی با حضور رؤسای جمهوری سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود و همچنین اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم و مقام معظم رهبری نیز پیامی بسیار مهم صادر کردند، منطبق بر مصالح و منافع کشور و رهنمودهای رهبری نیست.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها