کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش صادرات نفت ایران در ابتدای سال جدید میلادی


کد خبر : ۵۷۹۹۶چهارشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۳۷۱۹۹۰ بازدید

گزارش‌های تازه نشان می‌دهد میزان صادرات نفت خام ایران در ابتدای سال جاری میلادی بیشتر از آن‌چه برآورد می‌شد بوده است و دستکم میزان ...

گزارش‌های تازه نشان می‌دهد میزان صادرات نفت خام ایران در ابتدای سال جاری میلادی بیشتر از آن‌چه برآورد می‌شد بوده است و دستکم میزان ثابت و پایداری را در ماه های ژانویه و فوریه حفظ کرده است.

بنا بر داده‌های مربوط به نقل و انتقالات نفتی صادرات ایران از طریق نفتکش‌ها در ماه فوریه حدود ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز بوده است. در مقابل نقل و انتقالات نفتی صادرات ایران در ماه ژانویه رقمی در حدود میانگین مابین ۱.۱ و ۱.۳ میلیون بشکه بوده است.

یک منبع رصدگر نفتکش‌های ایران در این باره گفت: «تصور ما این است که افراد دارند از زمان باقیمانده تا اتمام مهلت معافیت استفاده می‌کنند و بیشتر نفت ایران را می‌خرند.»

پیش از این تصور می‌شد صادرات نفت ایران همچون ماه دسامبر زیر یک میلیون بشکه باقی بماند.

داده‌های یک منبع رصدگر دیگر که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده نشان می‌دهد صادرات نفتی ایران در ماه فوریه در حدود ۱.۱ میلیون بشکه بوده است.

واشنگتن به ۸ کشور خریدار نفت ایران شامل کشورهای عمده چین، هند، ژاپن و کره جنوبی معافیت محدود داده است که این کشور‌ها نیز در ماه فوریه از ایران نفت خریداری کرده‌اند.

هرچند بیژن زنگنه وزیر نفت ، پیشتر ضمن انتقاد از یونان و ایتالیا اعلام کرده بود که این دو کشور با وجود کسب معافیت از آمریکا برای خرید نفت ایران، نفت ایران را نمی‌خرند و تا کنون نیز هیچ توضیحی به تهران درباره این تصمیم خود نداده‌اند.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، ماه گذشته گفته بود با انقضای معافیت‌ها صادرات نفت ایران با شیب شدیدتری کاهش پیدا خواهد کرد.

صادرات نفت خام ایران در ماه آوریل و پیش از آن‌که دونالد ترامپ تصمیم خود را برای خروج از برجام و اعمال تحریم‌های تازه اعلام کند ۲.۵ میلیون بشکه در روز بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها