کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کامیون های بنز موجود در ایران را بشناسید


کد خبر : ۵۷۹۷۳سه شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰۹۹۷۳ بازدید

کامیون‌های بنز همیشه برای ایرانی‌ها به‌عنوان یک محصول جذاب شناخته‌شده‌اند و در نقش‌های مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود. نسل اولیه این کامیون‌ها که خاورهای بنز 608 بودند در حال حاضر به ماشین‌های پیشرفته ...

کامیون‌های بنز همیشه برای ایرانی‌ها به‌عنوان یک محصول جذاب شناخته‌شده‌اند و در نقش‌های مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود. نسل اولیه این کامیون‌ها که خاورهای بنز 608 بودند در حال حاضر به ماشین‌های پیشرفته رسیده‌اند که برخی از آنها اجازه ورود به ایران را ندارند. درهرصورت خرید و فروش کامیون بنز در ایران بازار خوبی دارد و شاید بهتر باشد برای چند دقیقه سری به سایت دیوار بزنید تا ببینید که آمار فروش ماشین‌های کارکرده به چه صورت است.

 این موضوع ما را بر آن داشت که به سراغ بررسی کامیون‌های گران قیمت بنز در ایران برویم و ببینیم که این شرکت آلمانی از گذشته تا کنون چه ماشین‌هایی در ایران می‌فروشند.

خاور بنز ۶۰۸

خاور بنز ۶۰۸ یک نمونه ایرانیزه شده از کامیون‌های بنز است که تولید آنها در سال ۱۹۹۷ پایان‌یافته و بعدازآن تنها مدل‌های کارکرده آن در بازار موجود است. این ماشین یا درواقع این کامیون به‌عنوان یک کامیون نیمه سنگین شناخته می‌شود که حجم موتور ۳۷۸۲ سی سی است. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۲۸۰۰ دور در دقیقه را برای آن فراهم کند.

حداکثر گشتاور خاور بنز ۳۴۰ نیوتون متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد و دیفرانسیل آن از نوع دستی است. این مدل نسبتاً کوچک از کامیون‌های بنز با نهایت سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. قیمت این خودرو بیشتر به‌صورت کارکرده در سایت دیوار در دسترس هست. شما مدل‌های مختلفی از این خودرو را می‌توانید پیدا کنید که به‌عنوان نمونه قیمت یک خاور بنز مدل ۸۶ حدود ۱۰۵ میلیون قیمت یکی دیگر از آنها ۹۴ میلیون تومان گذاشته‌شده است.

کامیون بنز 6 تن تک

یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خرید کامیون بنز، کامیون بنز ۶ تن تک است که به‌عنوان کامیون‌های باری و کمپرسی شناخته می‌شود. این مدل از کامیون‌های بنز بسیار قوی‌تر هستند و محبوبیت بیشتری دارند. نوع نارنجی‌رنگ این کامیون‌ها برای ما بیشتر شناخته‌شده به همین دلیل در بازار می‌بینیم که خرید و فروش آنها نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است.

اگر بخواهیم مشخصات فنی کامیون بنز ۶ تن تک یا همان کامیون ۱۹۲۴ باری تک‌محور را بررسی کنیم، باید به موتور آن اشاره‌کنیم که ۲۴۰ اسب بخار را در ۲۲۰۰ دور در دقیقه فراهم می‌کند. حجم کل سیلندرهای این کامیون ۱۱ هزار و ۵۸۰ سی سی است که از شش سیلندر به‌صورت خطی گرفته می‌شود. نسل جدید این خودروها دارای توربو شارژ و اینتر کولر بوده که عملکرد موتور را به‌طور چشمگیری ارتقا دادند.

مدل گیربکس این سبک از کامیون‌های بنز از نوع دستی بوده می‌تواند حداکثر سرعت آن را به ۸۴ کیلومتر برساند. داشتن فرمان هیدرولیکی، قفل ارزی دیفرانسیل و همچنین گاردهای بزرگ جلو و عقب از دیگر ویژگی‌های این خودروی بزرگ است. مدل‌های کارکرده متفاوتی از این خودرو در سایت دیوار گذاشته‌شده که با توجه به سال ساخت آنها از ۱۹۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت آنها متغیر است.

کامیون بنز اکتروس

کامیون بنز اکتروس یکی دیگر از گزینه‌های موجود در بازار ایران است که به‌مراتب یک ماشین قوی‌تر و کامل‌تر نسبت به مدل‌های قبلی به شمار می‌رود. اگرچه این خودرو حجم بالایی از بازار خرید کامیون بنز را به خود اختصاص نمی‌دهد، اما ویژگی‌های جالبی دارد که قرار است در سال ۲۰۱۹ بازهم این ویژگی‌ها و مشخصات تقویت شوند.

اتاق استفاده‌شده در این مدل از کامیون بنز دارای ۵۰ لیتر حجم است که عملاً یک اتاق بزرگ برای راننده و سرنشینان خودرو ایجاد می‌کند. یک موتور فوق‌العاده قوی مجهز به توربو دیزل در این کامیون استفاده‌شده که حجم آن 12.8 لیتر است و می‌تواند ۵۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند. گیربکس ۱۲ سرعته دستی در این کامیون یک نعمت بزرگ برای آن محسوب می‌شود که می‌تواند این ماشین سنگین و عظیم را کنترل کند. تمامی این ویژگی‌ها کمک می‌کند که کامیون بنز آکتروس بتواند باری حدود ۲۵ تن را با سرعت متوسط ۸۰ کیلومتر در ساعت حمل کند.

پیدا کردن کامیون بنز آکتروس نو در ایران تقریباً امکان پذیر نیست و شرایط تحریمی بر واردات این کامیون‌ها هم تاثیرگذار است. البته نمونه کارکرده این خودرو در سایت دیوار موجود هست که یک نمونه از آن با قیمت ۴۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

باید بپذیریم که بازار خرید و فروش کامیون بنز تا حدود زیادی تحت تأثیر تحریم‌های اقتصادی و سیاسی قرار گرفته و به همین دلیل شاید پیدا کردن مدل‌های نو و جدید از آنها در بازار کمی سخت باشد.

منبع : ویرلن



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها