کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ام­ جی 360 چه تفاوت­های با ام­ جی 350 دارد؟


کد خبر : ۵۷۹۶۷سه شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷:۴۲۲۶۰۱ بازدید

شرکت نام ­آشنای چینی-انگلیسی MG در طی دهه­های اخیر به دلیل تغییرات تعداد بالای مدیرعاملان خود، فرازونشیب­های متعددی را تجربه کرده است و در هر بازه­ زمانی متعلق به یک برند بوده است و حتی گفته ­هایی حاکی از توقف تولید ...

شرکت نام ­آشنای چینی-انگلیسی MG در طی دهه­های اخیر به دلیل تغییرات تعداد بالای مدیرعاملان خود، فرازونشیب­های متعددی را تجربه کرده است و در هر بازه­ زمانی متعلق به یک برند بوده است و حتی گفته ­هایی حاکی از توقف تولید هرگونه خودرو از سوی این شرکت نیز در دهه­ی 80میلادی به مدت 15سال می­باشند. اما نهایتاً تمامی این مشکلات نتوانست موریس گاراژ یا ام­جی را از رسیدن به "رویای جهانی شدن" خود باز دارد.

مالکیت سرمایه­گذاری MG درحال ­حاضر متعلق به سایک چین می­باشد که برخی از قطعات بکار­ رفته در سری خودروهای ام جی از ام­جی انگلیس تهیه می­شوند. اگرچه ام جی اصالتاً ریشه­ انگلیسی دارد و محصولات بسیار باکیفیت و رقابتی­ای را به بازار عرضه می­کند که خرید و فروش ام جی را در بازار چین و حتی اروپا بالا میبرد. اما هنوز تغییرات دیدگاهی مورد نیاز نسبت به محصولات چینی در فکر مردم ایران شکل نگرفته­است. دو خودروی سرشناس تولید شده توسط شرکت ام جی، ام جی350 و ام جی360 نام دارند. که لازم به ذکر است مدل ام­جی 360 در تبریز و توسط گروه صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) مونتاژ و ساخته می­شود. خرید و فروش ام جی360 به عنوان یک سدان با قیمت مناسب در بازار خارجی آمار خوبی داشت.

ام جی350، فراتر از حد انتظار؟

ام جی350، فراتر از حد انتظار؟

طراحی خارجی این خودرو را شاید بتوان یکی از طراحی­های محافظ کارانه و در عین­حال هوشمندانه در بازار خودروهای سواری کوچک دانست چرا که طرح­های ساده­تر دارای ماندگاری بیشتری در بازار برخوردار خواهند بود و به­اصطلاح "قدیمی" نمی­شوند. ام­جی350 در عین سادگی زیباست و خریداران زیادی را در نگاه اول مجاب به خرید ام جی360 میکنند.

بدنه­ ام جی350 نیز به­نظر محکم و مقاوم می­رسد. داخل کابین طراحی به‌روزی دارد و با وجود استفاده از مواد با کیفیت نه­چندان بالا، هنگام قرارگیری درون ماشین به­هیچ­وجه حس ورود به یک خودروی چینی را تجربه نخواهید کرد. به همین دلیل اکثر خریداران داخلی، خرید ام جی360 را با قیمت مناسب به خودروهای بسیار گران قیمتتر موجود در بازار ترجیح میدهند. نمایشگر 7 اینچی قرار­گرفته در قسمت میانی داشبورد نیز مسئولیت نمایش محتوا، تنظیمات و اطلاعات مربوط به دوربین دید متحرک را دارد.

ام جی350، فراتر از حد انتظار؟

امکانات رفاهی ام جی350 درحد مناسبی ارزیابی می­شوند که از جمله­ی این امکانات می­توان به 6 کیسه هوای ایمنی، قفل تأخیری درب‌ها، مانیتور7 اینچی و باز شدن خودکار درب­ها در هنگام بروز حادثه و قطع سیستم سوخت اشاره­کرد. موتور 4سیلندری این نسخه 107 اسب بخارتولید می­کند که به وسیله یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به محورها انتقال می­یابد. مصرف سوخت ترکیبی ام جی350 7لیتر در هر صد کیلومتر بوده و رسیدن از سرعت 0 به100 کیلومتر حدوداً در11 ثانیه صورت می­گیرد. علاوه بر این باید گفت خودروهای ام جی در سطح ایمنی بالایی قرار دارند . به همین دلیل خرید و فروش ام جی در بازارهای اروپا نیز از آمار بالایی برخوردار است.

 

ام جی360، برادر بزرگتر جی350

متاسفانه در ایران نیز شاهد دست­به­دست شدن­های متعدد ام جی بوده­ایم که دلیل آن را می­توان بهبود روزافزون محصولات این شرکت بدانیم که خواهان زیادی در بازار ایران دارد. طراحی این مدل تفاوت­های اندک ولی نمایانی با ام­جی350 دارد که می­توان به دریچه ورودی هوای یکپارچه­ مشکی، ترکیب خطوط حجم­دهنده با زوایای تیز و شکسته اشاره کرد تا در کنار یکدیگر خودرویی  کاملاً زیبا را تشکیل دهند. اما مسلماً خرید ام جی در نسخه به روز تر آن امکانات بیشتری به شما ارائه میدهند. از این رو با وجود برادر بزرگتر ام جی350، خرید و فروش ام جی360 در کشور، بازار بهتری را تجربه کرد.

ام جی360، برادر بزرگتر جی350

در کابین داخلی خودرو علاوه بر همان پلاستیک سخت به‎کار رفته در ام­جی350، از چوب نیز استفاده شده تا زیبایی و چشم­نوازی هرچه بیشتری را برای این نسخه به ارمغان بیاورد. نمایشگر 8 اینچی، سیستم قفل از راه دور، فیلتر تصویه هوای داخل کابین، سنسور پارک عقب، چراغ­های هالوژن، ایموبلایزر و چراغ مطالعه­ صندلی­های عقب برخی از امکانات رفاهی این خودرو می­باشند. موتور1.5 لیتری خطی 4 سیلندری ام جی360  107 اسب بخارتولید می­کند که به وسیله­ یک جعبه دنده 4 سرعته خودکار به محورها انتقال می­یابد. مصرف سوخت ترکیبی ام جی360 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و رسیدن از سرعت 0 به100 کیلومتر حدودا در9.7 ثانیه صورت می­گیرد.

 

ام جی350 بخریم یا ام جی360 ؟ انتخاب نهایی

به­ نظر می­رسد خودروهای چینی تولید شده روز­به­روز از محبوبیت بیشتری در سراسر دنیا برخوردار می­شوند چه بسا شرکت ام جی که با پیشینه­ی درخشان، یک سرو گردن بالاتر از هم­رده­های خود قرار می­گیرد. ام جی 350 و ام جی 360 زبان طراحی داخلی و خارجی زیبایی دارند، هردو دارای فضای بسیار مناسب و کافی جهت قرارگیری سرنشینان بالغ و بزرگ­جثه، و همینطور فضای مناسب صندوق عقب ، که با خواباندن صندلیهای عقب افزایش می­یابد، است. در هر دو خودرو سیستم فنر بندی، طراحی شاسی و تقسیم وزن به­خوبی صورت گرفته که تجربه­ لذت بخشی از رانندگی را ارائه خواهند داد. صندلیها از کیفیت بالایی برخوردارند اما متاسفانه دوطرف میانی بدن سرنشین را به­خوبی پوشش نمی­دهند که این امر می­تواند در مسافت­های طولانی باعث ایجاد حس خستگی در افراد داخل کابین شود.

منبع : ویرلن



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها