کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت خودروی اپل در سایت دیوار چقدر است؟


کد خبر : ۵۷۷۴۱سه شنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱:۵۵۱۱۸۶ بازدید

شاید دوران طلایی خرید و فروش اپل در ایران به سر آمده باشد و از حضور چشمگیر مدل‌های کورسا و وکترای این خودرو در بازار کشور چند سالی گذشته باشد، اما دوستداران خودروهای آلمانی ...

شاید دوران طلایی خرید و فروش اپل در ایران به سر آمده باشد و از حضور چشمگیر مدل‌های کورسا و وکترای این خودرو در بازار کشور چند سالی گذشته باشد، اما دوستداران خودروهای آلمانی همچنان به مبادله این خودرو در بازار کشور و در سایت دیوار مشغول هستند.

از زمانی که آدام اپل، در سال ۱۸۶۲ کارخانه ساخت چرخ‌خیاطی خود را در ایالت هس آلمان تاسیس کرد بیش از یک و نیم قرن می‌گذرد. در طول این سال‌ها مالکیت این کارخانه چندین بار دست به دست و تولیدات آن نیز به همان نسبت دچار تغییر شد و در نهایت کارخانه اپل به عنوان یکی از قابل اعتماد‌ترین تولیدکنندگان خودرو، جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی تثبیت کرد.

از سال ۲۰۱۷ مالکیت این کمپانی خودروسازی از شرکت آمریکایی جنرال موتورز به شرکت فرانسوی پی. اس. ای واگذار شد و شرکت تابعه آن در انگلستان با نام واکسول کار خود را ادامه داد. در دهه ۷۰ شمسی و با آغاز واردات خودروهای خارجی به ایران، اپل نیز حضور موفقی را در ایران تجربه کرد. هر چند این حضور در سال‌های بعد با انقطاع مواجه شد اما سابقه ذهنی مثبت و ماندگاری در بازار خودروی ایران به همراه داشت.

کورسا، آسترا، وکترا و امگا نخستین مدل‌های اپل وارداتی به ایران بودند که همه این خودروها هنوز هم در بازار فروش اپل کارکرده حضور دارند. قیمت پایین و کارآیی چشمگیر انواع مدل‌های اپل موجب شده است این خودروها همچنان جذابیت خود را در بازار ایران حفظ کنند.

اپل کورسا که یکی از جوان‌پنسدترین خودروهای دهه ۷۰ ایران بود این روزها با قیمتی بین ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان در سایت دیوار برای فروش عرضه می‌شود. قیمت مدل استرا نیز که بیشتر مورد پسند خانواده‌هاست در محدوده‌ای بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارد. البته نمونه‌ استرای سدان ۲۰۱۴ که به طور بسیار محدود در بازار ایران موجود است با قیمتی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

نمونه‌های اپل وکترای موجود در ایران غالبا محصول سال ۱۹۹۵ هستند که با وجود گذشت بیش از دو دهه از تولید آنها همچنان به دلیل کارایی موتور و استقامت بالا با اقبال در ایران مواجه می‌شوند. قیمت این خودروها نیز تفاوت محسوسی با اپل استرا ندارد و به طور متوسط در رده قیمتی ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرند.

و اما مدل امگا که از ابتدای ورود به بازار ایران در کلاسی بالاتر عرضه شد و با موتور دو لیتری و در دو نوع دنده‌ای و اتوماتیک توجه بسیاری را به خود جلب کرد، هنوز هم از نظر قیمتی در سطحی بالاتر نسبت به دیگر اعضای خانواده اپل قرار دارد. قیمت‌گذاری اپل امگای کارکرده بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان در نوسان است، البته برای خرید امگای اتوماتیک باید بودجه‌ای در حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان در نظر گرفت.

در طول یکی دو سال گذشته چندین بار اخباری مبنی بر واردات مجدد اپل به ایران و فروش اپل صفر با مدل‌های تازه به گوش رسید. با این حال هنوز از عملی شدن این گفته‌ها خبری نیست و علاقه‌مندان به خودروهای آلمانی - که به دلیل استقامت و کیفیت خود شهرت دارند - همچنان در انتظار عرضه گسترده آخرین مدل های اپل در بازار ایران هستند.

منبع : ویرلن



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها