کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روند ابهام آمیز قیمت آهن‌آلات


کد خبر : ۵۷۷۲۴سه شنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۴۹۶۴۳۰ بازدید

طی روزهای اخیر در بازارهای جهانی شاهد به وقوع پیوستن اتفاقاتی بودیم که موجب اثرگذاری در بازارهای داخلی نیز شد. چند روز قبل از ...
روند ابهام آمیز قیمت آهن‌آلاتروند ابهام آمیز قیمت آهن‌آلات

آهن‌پرایس- طی روزهای اخیر در بازارهای جهانی شاهد به وقوع پیوستن اتفاقاتی بودیم که موجب اثرگذاری در بازارهای داخلی نیز شد. چند روز قبل از بسته شدن بازار چین به مناسبت عید شکوفه ها، بطور ناگهانی سد باطله واله تخریب شد؛ (سد باطله در اصطلاح معدنکاران یعنی احداث بنایی برای جمع آوری باطله های حاصل از معدنکاری به منظور کاهش هزینه ها) که این اتفاق تأثیرات چشمگیری در بازارهای جهانی سنگ آهن گذاشت.

تخریب شدن سد واله موجب شد تا قیمت سنگ آهن و گندله بطور ناگهانی افزایش چشمگیری داشته باشد، حتی در زمانی که بازار چین در تعطیلات رسمی به سر می برد. نکته جالب آن است که تأثیر قیمت سنگ آهن بر فولاد از پیش بینی ها پیشی گرفت و در سریع ترین زمان ممکن به بازارهای جهانی سرایت کرد.

در بازارهای جهانی انتظارات مبنی بر این بود که افزایش قیمت ها با فاصله یک ماهه اعمال شود ولی در طول تعطیلات عید شکوفه ها، کشورهای استقلال یافته قیمت شمش فولاد صادراتی خود را افزایش دادند. با این وجود فولادسازان چینی از افزایش قیمت های سنگ آهن و گندله خوشحال نیستند چراکه حاشیه سودشان کاهش یافته است.

کیوان جعفری یکی از کارشناسان صنعت فولاد در رابطه با این موضوع بیان کرد: بررسی ها حاکی از آن است که روند مثبت بازارهای جهانی سنگ آهن تا پایان ماه مارس ادامه خواهد داشت و چشم انداز بازار پس از این ماه غیر قابل پیش بینی است و تا زمانی که فولادسازان به یک تعادل قیمتی دست پیدا نکنند، قیمت ها همچنان افزایشی خواهد بود. چنانچه به عقیده برخی از فعالان بازار آهن، مقاطع فولادی تولید شده از سنگ آهن و گندله در زمان ارزانی بوده اما برای خرید در برهه زمانی کنونی، طبیعتا تولیدکنندگان قیمت ها را افزایش خواهند داد که این موضوع به عرضه و تقاضا باز می گردد. در واقع در خصوص اینکه قیمت ها تا چه زمانی افزایشی خواهد بود باید گفت که این روند تا پایان ماه مارس ادامه خواهد داشت اما در ادامه روند بازار قابل پیش بینی نخواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها