کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی روند صعودی بازار آهن طی روزهای اخیر


کد خبر : ۵۷۵۷۰یکشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵:۰۰۳۱۸۳ بازدید

بررسی‌ها حاکی از آن است که نوسانات قیمت آهن آلات بخصوص قیمت تیرآهن و میلگرد آجدار از چند عامل اصلی تأثیر می پذیرد که این عوامل ...

آهن‌پرایس- بررسی‌ها حاکی از آن است که نوسانات قیمت آهن آلات بخصوص قیمت تیرآهن و میلگرد آجدار از چند عامل اصلی تأثیر می پذیرد که این عوامل می تواند موجب کاهش یا افزایش قیمت ها در بازار گردد. اولین دلیل مهمی که اکثر فعالان بازار و مصرف کنندگان به آن اعتقاد دارند، افزایش یا کاهش سطح تقاضا و عرضه می باشد. به اعتقاد بسیاری از مشتریان، زمانی قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد که سطح تقاضا نسبت به عرضه کمتر باشد اما در حال حاضر با توجه به برقراری این امر، باز هم قیمت ها روند صعودی را طی می کند.

عامل سومی که کم و بیش می تواند تأثیر خود را بر نوسانات قیمتی در بازار بگذارد، افزایش قیمت ارز است؛ اگرچه این امر چندان ارتباطی با بازار آهن و فولاد ندارد اما ما شاهد تأثیرگذاری آن در بازار هستیم. دلیل اصلی که معقول تر به نظر می رسد، افزایش قیمت مواد اولیه می باشد که غیر از این عامل، موارد دیگر نقش چندان مهمی  را در تغییر قیمت آهن آلات ایفا نمی کنند.

طی یک ماه اخیر هیچ دلیل منطقی و مشخصی برای افزایش قیمت آهن آلات وجود نداشت و کارشناسان و فعالان بازار انتظار داشتند که افزایش قیمت ها همگام با افزایش نرخ تورم یعنی حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد باشد اما با بررسی روند بازار به این نتیجه می رسیم که قیمت ها طی سال جاری بیش از این مقدار افزایش را تجربه کرده است. هر چند که در حال حاضر به دلیل قیمت های نجومی شاهد کاهش میزان تقاضا هستیم اما اخبار حاکی از وجود پتانسیل بالا برای خرید طی هفته های آتی می باشد. بنابراین به نظر می رسد که شرط تثبیت قیمت ها، ورود بیشتر تقاضای داخلی به بازار باشد؛ به همین دلیل باید حجم تقاضای موثر در بازار تقویت گردد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها