کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

علت افزایش قیمت در بازار آهن


کد خبر : ۵۷۵۰۳جمعه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶:۱۱۶۷۵۰ بازدید

قیمت آهن متأثر از عوامل متعددی مشخص می شود که شماری از این عوامل جهانی و شماری نیز مربوط به عوامل داخلی ...

آهن‌پرایس- قیمت آهن متأثر از عوامل متعددی مشخص می شود که شماری  از این عوامل جهانی و شماری نیز مربوط به عوامل داخلی هستند. عوامل خارجی تأثیرگذار بر قیمت آهن شامل قیمت جهانی سنگ آهن به عنوان مواد اولیه، قیمت نفت، حجم عرضه و مصرف بازار چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد و مصرف کننده سنگ آهن و موارد دیگری از جمله سرانه مصرف جهانی و داخلی فولاد و آهن، قیمت قراضه در بازارهای جهانی، رشد اقتصادی کشورهای مصرف کننده و تولیدکننده می باشد.

عوامل داخلی که بر قیمت ها تأثیرگذار هستند نیز متنوع می باشند از جمله این موارد می توان به قیمت مواد اولیه، حجم مصرف که متناسب با فصل های مختلف در نوسان است، وضعیت بازار مسکن، قیمت دلار، قیمت طلا، تصمیمات بانکی در سطح کلان مانند تبدیل سود روز شمار به ماه شمار که حجم نقدینگی را به سمت کالای سرمایه ای می برد و تحولات سیاسی که همیشه از عوامل مهم و دخیل در قیمت گذاری محصولات بوده اشاره کرد. البته ناگفته نماند که حجم صادراتی و موجودی انبارها نیز بر افزایش قیمت آهن تأثیر گذار است؛ هر چند که پیش بینی ها حاکی از کاهش مصرف داخلی در سال ۹۸ می باشد و رکود حاکم بر بازار مسکن نیز گواه این ادعاست اما در روزهای اخیر شاهد افزایش غیرمنطقی قیمت ها هستیم که موجی از نا رضایتی مصرف کنندگان را به دنبال دارد.

در حالی که اکثر مصرف کنندگان بر این باورند که این افزایش قیمت ها به نفع تولیدکننده است، اما عدم نظارت کافی، موثر و حساب شده مسلما در نهایت امر به ضرر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تمام خواهد شد. هر چند که در حال حاضر مصرف کنندگان بیشتر متضرر شده اند اما این مسیر دو طرفه می باشد که بر وضعیت تولیدکنندگان نیز تأثیر می گذارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها