کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعیین میزان عوارض خروج از کشور در سال 98


کد خبر : ۵۷۴۷۴چهارشنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۸۱۷۱۲۵ بازدید

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال۹۸ درباره میزان عوارض خروج از کشور در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.
تعیین میزان عوارض خروج از کشور در سال 98تعیین میزان عوارض خروج از کشور در سال 98

محمدمهدی مفتح  سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 در گفت‌وگو با خانه ملت درباره تعیین تکلیف عوارض خروج از کشور برای سال آینده، گفت: عوارض خروج از کشور برای سال 98 مطابق با لایحه بودجه سال 98 از سوی دولت است و کمیسیون تلفیق، میزان عوارض در لایحه بودجه سال آینده را تاکنون تغییر نداده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 بحث‌هایی پیرامون ساکنین مناطق مرزی مطرح شده است؛ از آنجایی مرزنشینان بستگانی در پشت مرز دارند و در سال ناچارند چندین بار از مرز عبور کنند نیاز است برای رفع مشکل این افراد تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

وی بیان کرد: به دلیل ازدواج‌هایی که میان روستاییان مناطق مرزی دو کشور انجام می شود باید تسهیلاتی برای ساکنین مناطق مرزی در نظر گرفته شود. براساس استدلال ها، در صورتی که به دنبال اعطای تسهیلاتی به این افراد هستیم باید این موضوع در قوانین دائمی کشور لحاظ شود.


تصمیم گیری درباره عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان از ظرفیت قانون یکساله فراتر باشد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای عوارض خروج از کشور مرزنشینان در گرو مشخص کردن محدوده جدار مرزی و عمق این منطقه است؛ تمامی این مطالب باعث می‌شود تصمیم گیری درباره عوارض خروج از کشور از ظرفیت قانون یکساله فراتر باشد به همین دلیل مقرر شد این موضوع در قانون دائمی دیده شود.
 

عوارض خروج از کشور مرزنشینان در سال آینده همانند سایر مردم است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مادامی که تسهیلاتی برای مرزنشینان در قوانین دائمی دیده نشود عوارض خروج از کشور آنها با مردم یکسان خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگرچه مطالبه مرزنشینان دراین باره به حق است اما باید در صحن علنی قانون دائمی برای آن در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال98 ادامه داد: مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلف مانند وزارت خارجه، نیروی انتظامی، وزارت اقتصاد و دارایی و... باید درباره عوارض خروج از کشور مرزنشینان نظرات خود را ارائه دهند. اگرچه در نظر گرفتن تسهیلاتی برای آنها ضروری است اما به کار کارشناسی نیاز دارد.

گفتنی است براساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98، زائران اربعین که از مرزهای زمینی به کشور عراق در سال ۹۸ می روند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.  

عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه 98، 220 هزار تومان تعیین شده است.

براساس این لایحه ارقام تعیین شده در اجزای الف و ب این بند برای سفر دوم به میزان 50 درصد و سفر سوم و بیشتر به میزان 100 درصد افزایش خواهد یافت.

درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور مسافران 400 هزار ریال برای توسعه زیرساخت ها، تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص می یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها