کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعضای دولت با تعطیلی روزهای شنبه موافق هستند


کد خبر : ۵۷۴۱۴سه شنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۳۱۸۵۴۴ بازدید

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با اعضای دولت درباره ضرورت تعطیلی شنبه صحبت کردیم و برای آنها این مسئله روشن شد و با این پیشنهاد موافقت ...

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با اعضای دولت درباره ضرورت تعطیلی شنبه صحبت کردیم و برای آنها این مسئله روشن شد و با این پیشنهاد موافقت کردند البته در هیئت دولت هنوز مطرح نشده است.

محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص فعالیت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران در دوره هشتم گفت: یکی از مهمترین کارهایی که ما در این دوره انجام دادیم و هنوز هم به دنبال به ثمر نشستن آن هستیم بحث تعطیلات آخر هفته بود که از روزهای پنجشنبه و جمعه به روزهای جمعه و شنبه تغییر پیدا کند.

عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: اکنون برخی اداره‌ها روزهای پنجشنبه و تمام آنها در روز جمعه تعطیل هستند. این در حالی است که بیشتر کشورهای دنیا حتی برخی کشورهای مسلمان برای هماهنگی‌های بین‌المللی و انجام کارهای تجاری جمعه و شنبه تعطیل هستند براین اساس ما در واقع تنها چهار روز کاری داریم.

مهرعلیزاده گفت: به دلیل کم بودن روزهای کاری، در کمیسیون گردشگری طرح تغییر تعطیلات به جمعه و شنبه مطرح شد که هم از لحاظ بین المللی مشکل حل شود و هم با وجود دو روز تعطیلی مانند اکثر کشورها به گردشگری داخلی نیز کمک شود.

وی تصریح کرد: ما با اعضای دولت صحبت کردیم و برای آنها این مسئله روشن شد و با این پیشنهاد موافقت کردند البته در هیئت دولت هنوز مطرح نشده است.

عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: در مرحله بعد با مجلس موضوع را مطرح کردیم که یک مقدار حساسیت به وجود آمد مخصوصا اینکه برخی از مراجع در قم نیز روی این موضوع حساس شده‌اند.

مهرعلیزاده تصریح کرد: در مجلس اظهار نظر‌هایی مطرح شد که باید به صورت کارشناسی درباره آنها صحبت کنیم تا بتوانیم آنها را قانع کنیم.

وی در خصوص علت مخالفت‌ها گفت: بحث‌های متفاوتی مطرح شد یکی از آنها این بود که این طرح فایده‌ای ندارد و تأثیری نخواهد گذاشت که البته جواب این دسته از افراد را با با مدارک کارشناسی دادیم. یک عده دیگر نیز می‌گفتند از قدیم برای ایرانی‌ها و مسلمانان شنبه شب روز شروع هفته بوده است این طور با تعطیلی یهودیان مصادف می‌شود البته ما به دنبال منطق اقتصادی با استفاده از نظرات کارشناسی هستیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها