کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مصرف‌کنندگان در انتظار کاهش قیمت آهن


کد خبر : ۵۷۳۲۷یکشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۸۲۵۴۱ بازدید

رویدادهای متعددی طی سال جاری در بازار رخ داده است که می توان دلیل و ریشه آنها را در مسائل مختلفی جستجو کرد.

آهن‌پرایس- حذف سود روزشمار از سوی بانک ها یکی از دلایلی می باشد که موجب ایجاد التهاب در بازارهای کالایی از جملهبازار آهن شده است. هدف از حذف سود روزشمار کنترل سوداگران و کاهش تقاضای سفته بازی بیان شده است اما به هر حال این روش نیز نکات منفی و مثبتی را در بر دارد که هر کدام از آنها می تواند تأثیرگذار بر وضعیت بازار آهن باشد.

اگرچه این دستور با هدف مقابله با تورم به بازار مخابره شده است اما همین امر موجب می شود تا حجم نقدینگی در بانک ها کاهش یابد و در عوض به سمت بازارهای کالایی سرازیر گردد. افزایش حجم نقدینگی به بازار آهن نیز سرایت خواهد کرد و می تواند دلیلی برای افزایش قیمت های محصولات فولادی طی روزهای گذشته باشد.

با توجه به وضعیت نابسامان بازار آهن، اکثر مشتریان در انتظار کاهش قیمت ها بسر می برند ولی معاملاتی که در حال انجام هستند، نشان از خرید مصرف کنندگان واقعی برای به پایان رسیدن پروژه های نیمه کاره دارند. از سوی دیگر نیز زمزمه هایی مبنی بر بازگشت به قیمت گذاری دستوری در بازار شنیده می شود که به عقیده برخی از فعالان بازار می تواند موجب افزایش پلکانی قیمت ها شود.

بررسی های نشان می دهد که توان مصرف کنندگان برای خرید آهن آلات مورد نیاز خود به حداقل رسیده است و بسیاری از مصرف کنندگان با تحریم خرید در حال حاضر از بازار کنار کشیده اند چراکه به عقیده آنها قیمت های بازار غیر واقعی هستند و ترجیح می دهند که تا به ثبات رسیدن قیمت ها دست از خرید بکشند. امید است تا در آینده شاهد روند مطلوبی در بازار باشیم تا حجم معاملات همچون قبل با افزایش همراه باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها