کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت بلیت هواپیما برای تعطیلات 22 بهمن، میلیونی شد


کد خبر : ۵۷۱۸۸چهارشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱:۱۵۴۹۵۶ بازدید

با افزایش تقاضای سفر برای تعطیلات 22 بهمن‌ماه امسال، برخی شرکت‌‌های هواپیمایی قیمت بلیت پرواز پرتقاضایی نظیر تهران-کیش را تا یک ...
قیمت بلیت هواپیما برای تعطیلات 22 بهمن، میلیونی شدقیمت بلیت هواپیما برای تعطیلات 22 بهمن، میلیونی شد

فارس- با افزایش تقاضای سفر برای تعطیلات 22 بهمن‌ماه امسال، برخی شرکت‌‌های هواپیمایی قیمت بلیت پرواز پرتقاضایی نظیر تهران-کیش را تا یک میلیون تومان هم افزایش دادند و کف قیمت هم با ۶۷۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

 پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی، طیف مختلفی از قیمت‌‌ها ارائه شد و قیمت هر ساعت پرواز بسته به مسیر و زمان سفر و حتی ساعت آن، متفاوت شد.

‌در سیستم آزادسازی نرخ‌ها، عرضه و تقاضا قیمت‌ها را مشخص می‌کند، در این راستا با افزایش تقاضای سفر به ویژه در ایام اوج سفر نظیر تعطیلات، قیمت‌ها هم افزایش می‌یابد.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که در نبود تقاضای سفر، در برخی روزها شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌هایی حتی پایین‌تر از نرخ بلیت اتوبوس برای مسافران خود عرضه می‌کنند.

با این حال درست است که طبق قانون آزادسازی، عرضه و تقاضا نرخ‌‌ها را تعیین می‌کند، اما نظارت حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی بر سقف نرخ‌ها هم در این حوزه بسیار ضروری است، به هر حال با وجود افزایش تقاضا قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد که از حالت غیرمنطقی عبور نکند و اجحافی به مسافر نشود.

برخی شرکت‌‌های هواپیمایی و آژانس‌‌های فروش بلیت هواپیما در شرایط افزایش تقاضا نرخ‌هایی بابت یک ساعت صندلی پرواز ارائه می‌کنند که شاید چندان منطق اقتصادی برای مسافران نداشته باشد.

نمونه این مورد هم قیمت بلیت پروازهای تهران-کیش در تعطیلات ۲۲ بهمن‌ماه امسال است.

این نرخ‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی با کف قیمتی ۶۷۰ هزار تومان ارائه شده است و در سقف قیمت به یک میلیون تومان هم می‌رسد.

v164bgrbfjdrn36xw4gp.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها