کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دارایی 26 ثروتمند جهان برابر با ثروت حدود 4 میلیارد نفر است


کد خبر : ۵۷۱۵۶دوشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹:۳۵۵۱۷۸ بازدید

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: مجموع دارایی و تمکن 26 فرد ثروتمند طراز اول جهان به یک تریلیون و 400 میلیون دلار رسید، ثروتی که ...

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: مجموع دارایی و تمکن 26 فرد ثروتمند طراز اول جهان به یک تریلیون و 400 میلیون دلار رسید، ثروتی که برابر با دارایی سه میلیارد و 800 میلیون نفر دیگر بر روی کره زمین است.

تارنمای این شبکه خبری افزود: میلیاردرهای جهان روزانه 2.5 میلیارد دلار ثروتمندتر می شوند درحالیکه نیمی از افراد فقیر جهان شاهد فقیرتر شدن خود هستند.

سی ان ان نوشت: بر اساس گزارش بین المللی 'آکسفام' که روز گذشته(یکشنبه) انتشار یافت، شمار میلیاردرهای جهان به دو هزار و 208 نفر رسید که این تعداد ثروتمند با توجه به بحران مالی در یک دهه اخیر بی سابقه بوده و نشانگر دو برابر شدن شمار چنین ثروتمندانی است.

گزارش سالانه و 106 آکسفام در آستانه نشست داووس که در آن میزبان شماری از چنین ثروتمندانی است انتشار می یابد که در واقع خواستار توجه به بروز شکاف هرچه بیشتر بین (طبقه) ثروتمندان و فقرا است.

سی ان ان افزود: اکثر افراد به غایت ثروتمند در این فهرست آمریکایی بوده که شامل 'جفر بزوس' شرکت آمازون، 'بیل گیتس' شرکت مایکروسافت، 'وارن بافت' رئیس شرکت بیمه ای 'برکشایر هاتاوای' (Berkshire Hathaway) و 'مارک زاکربرگ' از شبکه اجتماعی فیس بوک هستند.

بنابراین گزارش مجموع دارایی این چهار نفر از سوی نشریه اقتصادی 'فوربس' 357 میلیارد دلار اعلام شده است.

آکسفام در گزارش خود بر ناکامی وصول مالیات از ثروتمندان در چنین کشورهایی اشاره کرده و اینکه افزایش مالیات از درآمد افراد معمولی وجود داشته اما شرکت های حقوقی و ابر ثروتمندان از دادن مالیات طفره می روند.

خبرگزاری رویترز نیز با پرداختن به موضوع گزارش آکسفام نوشته است: دولت‌های جهان به طور فزاینده، خدمات عمومی را کاهش داده و همزمان فاقد توانایی لازم برای مقابله با فرار مالیاتی بوده‌اند.

در همین حال «وینی بیانییما» مدیر عامل آکسفام در مصاحبه‌ای درمورد این گزارش گفته بود: فشار نظام‌های مالیاتی روی جمعیت فقیر، به معنای نبود بودجه کافی برای ارائه خدمات عمومی است و این خود به تشدید فاصله طبقاتی منجر شده و فقرا نه تنها دو برابر از خدمات اولیه محروم هستند، بلکه همزمان فشار مالیاتی بیشتری را متحمل می‌شوند.

بر مبنای گزارش آکسفام، نرخ مالیات برای شرکت‌ها و ثروتمندان در دهه‌های اخیر کاهش یافته و همزمان دولت‌ها در جهان، بار مالیاتی را از طریق مالیات بر مصرف، به سمت جمعیت فقیرتر هدایت کرده‌اند.

چهل ونهمین مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس از 22 تا 25 ژانویه 2019 (2 تا 5 بهمن 97) برگزار می شود./ ایرنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها