کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مهرماه 99 پلاسکوی جدید را تحویل می‌دهیم


کد خبر : ۵۷۰۶۵شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷:۵۴۱۹۳۲ بازدید

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با بیان اینکه گودبرداری ساختمان پلاسکوی جدید امسال به اتمام می‌رسد گفت: مهرماه سال 99 ساختمان ...

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با بیان اینکه گودبرداری ساختمان پلاسکوی جدید امسال به اتمام می‌رسد گفت: مهرماه سال 99 ساختمان پلاسکوی جدید را تحویل می‌دهیم.

به گزارش ایران‌جیب از ایلنا، حسن کاری رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان در مراسم تجلیل از منتخبان مسابقه طراحی پلاسکو با بیان اینکه دو سال از حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو می‌گذرد گفت: در این حادثه تلخ 16 نفر از آتش‌نشانان شهید و شش نفر از کسبه پلاسکو جان خود را از دست دادند که یاد و خاطره همه این افراد را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: روزهای اول وقوع این حادثه آقای سعیدی‌کیا در محل پروژه حضور پیدا کردند و با توجه به درد سنگینی که به کسبه وارد شده بود اعلام کرد پلاسکو را ظرف دو سال می‌سازیم که این التیامی بود بر درد کسبه.

کاری با بیان اینکه همزمان نسبت به استقرار کسبه در مجتمع نور اقدام کردیم افزود: پس از آن با موانعی بر سر راه احداث ساختمان پلاسکوی جدید مواجه شدیم. شهرداری با محدودیت طرح تفصیلی مواجه بود و اعلام کرد بیش از هفت طبقه امکان ساخت در این محدوده وجود ندارد. میراث هم به دلیل واقع شدن این ساختمان در حریم مدرسه ژاندارک نمی‌توانست اجازه ساخت ساختمان بیش از چهار طبقه را بدهد. از سوی دیگر شورای پلاسکو حقوق مکتسبه خود را پیگیری می‌کردند. در این فضا جلسات متعددی برگزار کردیم تا اینکه در پاییز 96 تفاهمی بین بنیاد، شهرداری و دادستانی انجام شد مبنی بر اینکه این ساختمان در 10 طبقه ساخته شود.

کاری گفت: این تفاهم مورد قبول میراث قرار نگرفت و در نهایت مدیریت این اقدامات در اواخر سال 96 به استانداری تهران واگذار شد.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان اظهار داشت: نهایتاً در بیست و دوم اردیبهشت ماه سال جاری توافق بین شهرداری، بنیاد، کسبه پلاسکو، میراث و سایر ذینفعان انجام شد مبنی بر اینکه ساختمان شمالی پنج طبقه مقاوم‌سازی شود و هرچه سریع‌تر نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام کنند. ساختمان برج با همان سطح و سطوح ساختمان قبلی ظرف دو سال ساخته شود.

وی با بیان اینکه در تاریخ 27 شهریورماه این تفاهم به تصویب شورای تامین استان رسید گفت: در 31 شهریور ماه هم کمیسیون ماده پنج این تفاهم نامه را تصویب کرد و اول مهرماه دستور نقشه‌برداری داده شد و از آن پس عملیات گودبرداری به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امسال عملیات گودبرداری کامل به اجرا می‌رسد گفت: از سال آینده نسبت اسکلت ساختمان را شروع می‌کنیم و مهرماه 99 ساختمان جدید پلاسکو را تحویل خواهیم داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها