کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سوداگران عامل افزایش قیمت مسکن هستند


کد خبر : ۵۶۹۳۵دوشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۲۴۹۱۹ بازدید

کارشناس مسکن با بیان اینکه بازار مسکن وارد دوره رکود شده است گفت: معتقدم 70 درصد قیمت‌ها در بازار مسکن تهران حباب است و ...

کارشناس مسکن با بیان اینکه بازار مسکن وارد دوره رکود شده است گفت: معتقدم 70 درصد قیمت‌ها در بازار مسکن تهران حباب است و سوداگران عامل افزایش قیمت‌ها شدند.

به گزارش ایران‌جیب از ایلنا، عباس شوکتی در حاشیه نمایشگاه مسکن، شهرسازی، بازآفرینی شهری  با بیان اینکه بازار مسکن وارد دوره رکود شده است گفت: این رکود در بازار تا یک سال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ساماندهی بازار مسکن به این موضوع بر می‌گردد که متولیان امر چقدر اراده برای رفع مشکلات بازار داشته باشند گفت: معتقدم یکی از راه‌های کاهش قیمت مسکن در بازار تولید واحدهای مسکونی با ارایه اراضی ارزان قیمت به سازندگان است و همچنین باید خدمات ساخت ارزان‌تر ارایه شود و مشوق‌هایی برای سازندگان در نظر بگیرند که هزینه تمام شده مسکن را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارایه زمین خام به سازندگان می‌تواند تجربه مسکن مهر را تکرار کند گفت: به طور قطع باید اراضی با زیرساخت‌های شهری به سازندگان ارایه شود.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه حمایت از اقشار کم درآمد برای تامین مسکن جزو وظایف دولت است گفت: معتقدم باید برای ساخت واحدهای کم متراژ متناسب با قدرت خرید مردم تسهیلاتی را به سازندگان ارایه کنند.

شوکتی تاکید کرد: باید ساخت واحدهای لوکس کاهش پیدا کند و ساخت و ساز به سمت واحدهای کم متراژ برود و معتقدم متریال لوکس مصرف در ساخت و ساز مسکن بهانه ای برای افزایش قیمت ها است.

وی با بیان اینکه 70 درصد قیمت در بازار مسکن حباب است اظهار داشت: عامل افزایش قیمت ها در بازار مسکن سوداگران بودند که جو روانی باعث شد این روند شدت پیدا کند و برخی از رسانه ها هم به آن دامن زدند.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات در حوزه مسکن باید اصولی و منطبق با شرایط باشد گفت: معمولا اخذ مالیات منجر به افزایش قیمت مسکن می شود و از سوی دیگر هم باید مالیات از سازندگان دریافت شود چرا که سود سازندگان در این حوزه بسیار قابل توجه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها