کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن‌آلات


کد خبر : ۵۶۹۰۱یکشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۱۳۳۰۶۰ بازدید

طی یک ماه گذشته بازار آهن الات دچار نوسانات نسبتا زیادی شد. این در حالی است که در هفته آخر این نوسانات کاهش یافته و بازار وارد ...

آهن‌پرایس- طی یک ماه گذشته بازار آهن الات دچار نوسانات نسبتا زیادی شد. این در حالی است که در هفته آخر این نوسانات کاهش یافته و بازار وارد فاز جدیدی از ثبات قیمت ها شده است.

قیمت میلگرد در یک ماهه گذشته بطور میانگین ۳۴۵۰ تومان بوده است که در این مدت دچار تغییرات زیادی شد. در هفته آخر آذر ماه قیمت میلگرد بشدت افت کرد، تا جایی که با نرخ ۳۱۰۰ تومان معامله می شد. این قیمت در یک ماهه اخیر کمترین قیمت میلگرد آجدار بوده است. اما دیری نگذشت که نرخ ها به تدریج افزایش یافت. در اخرین روز های آذر ماه قیمت میلگرد سایز ۱۴ عتیق آذر سهند به ۳۳۰۰ تومان رسید و در اولین هفته دی ماه رکورد جدیدی را ثبت کرد. بیشترین قیمت میلگرد در یک ماه گذشته مربوط به هفته ابتدایی دی ماه بوده که با نرخ ۳۷۵۰ تومان به فروش رسیده است.

اما سوالی که برای بسیاری از مصرف کنندگان بوجود می آید این است که عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی خرید چیست؟

در پاسخ به این سوال می توان به وزن محصولات فولادی اشاره نمود که تاثیر بسزایی بر قیمت نهایی خواهد داشت. کارخانه های تولید کننه هر کدام وزن آهن آلاتشان با یکدیگر متفاوت است که همین امر موجب می شود تا پرداختی مصرف کننده متغیر باشد چرا که خریدار با احتساب وزن باید اقدام به پرداخت پول کنند. دراین شرایط مصرف کننده باید با رجوع به جدول وزن آهن الات و یا استعلام وزن آهن آلات از آهن پرایس تصمیم خود را در خرید نسبت به موجودی خود قطعی کند.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی می توان به هزینه حمل آهن از مبدا به مقصد اشاره نمود. در شرایط فعلی با توجه به عدم ثبات نرخ هزینه حمل تریلر ها و یا دیگر وسایل نقلیه، مصرف کننده باید با استعلام از نرخ هزینه حمل از مبدا تا مقصد خود را محاسبه نماید. برای راحتی در انجام این کار می تواند با مراجعه به جدول هزینه حمل در سایت آهن پرایس به این مهم دست یابید.

وضعیت بازار آهن الات به گونه ای است که خریدارن باید در خرید آهن خود دقت عمل داشته باشند و در هنگام خرید تمامی جوانب را در نظر گیرند تا خرید مطمئن تری را صورت دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها