کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا کمک به بازسازی سوریه را به خروج ایران مشروط کرد


کد خبر : ۵۶۸۹۲یکشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲:۳۰۵۷۵ بازدید

برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا می گوید کشورش تا زمان خروج کامل ایران و متحدان تهران از سوریه به بازسازی این کشور ...

برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا می گوید کشورش تا زمان خروج کامل ایران و متحدان تهران از سوریه به بازسازی این کشور جنگزده کمک مالی نخواهد کرد.

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی ان بی سی» گفت: «به آنها [ایران] اجاره نخواهیم داد کاری را که در لبنان انجام دادند انجام دهند. کمک مالی برای بازسازی [سوریه] را متوقف می کنیم، ابزارهای متعددی برای رسیدن به این هدف خود داریم.»

سخنان برایان هوک در حالی بیان می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ترامپ تصمیم گرفته است نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند.

ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا روز جمعه از آغاز خروج نیروهای خود از سوریه خبر داده بود.

منتقدان تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه بر این باور هستند که این امر تلاشهای ایالات متحده برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه را تحت الشعاع قرار خواهد داد. با این حال برایان هوک در این مورد می گوید: «بر این باوریم که اگر با همه در منطقه همکاری کنیم و اگر دیپلماسی خود را آنطور که می خواهیم پیش ببریم می توانیم از شر همه نیروهای تحت کنترل ایران خارج شویم.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر خود به مصر در دانشگاه آمریکایی قاهره بر مقابله با نفوذ ایران در سوریه تاکید کرده بود. مایک پمپئو گفته بود که واشنگتن تا «آخرین پوتین های ایران در سوریه» را برخواهد چید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها