کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک شوخی به نام اینترنت کرج !


کد خبر : ۵۶۸۸شنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶:۳۰۶۳۲۸ بازدید

شما میتوانید همین امروز مشترک اینترنت مخابرات کرج شوید و یا سرعت اینترنت خود را تا 10 برابر افزایش دهید. پول آنرا ماهانه پرداخت میکنید اما اینترنتی با سرعت پائین و قطعی چند ...

نوسانات سرعت اینترنت در مناطق جنوبی شهرستان کرج قصه دیرینه‌ای دارد که همچنان این قصه پر غصه کاربران اینترنت را کلافه کرده است.

 با پیشرفت علوم مختلف به ویژه در بخش فناوری اطلاعات، زندگی کاری،ایجاد شغل های جدید ونیاز به ارتباط آنلاین در برخی از مشاغل امروزی,شهروندان ارتباط بسیار زیادی با اینترنت پیدا کرده اند و باید تلاش شود تا ضمن فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای توسعه ابزار فناوری امکان استفاده از آن برای تمامی افراد و در تمامی نقاط کشوربه نحو مطلوب فراهم شود.

امروزه  شغل های زیادی در سطح جامعه نیازمند ارتباط آنلاین و کار با اینترنت هستند و سیاست دولت نیز استفاده از خدمات الکترونیک و کاهش مراجعات مردم به مراکز دولتی و صرفه جویی در وقت،هزینه و کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ترافیک در کلانشهرها است.همچنین نیازاست که شرکت های دولتی فضایی را برای رقابت بهتر با بخش های خصوصی فراهم کنند تا هرشرکتی که خدمات بهتری می دهد بتواند در این زمینه فعالیت کند.قطعی‌های مکرر اینترنت این روزها درمناطق جنوبی کرج  به وفور دیده می‌شود و بسیاری از کاربران از این وضعیت ناراضی و خواستار رسیدگی به این مشکل هستند.

14خرداد امسال تلفن و اینترنت بخش های زیادی از ساکنان منطقه محمدشهرکرج -بلوارگلستانک  قطع شد این قطعی که بیش از یک هفته طول کشید باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای مشترکان این منطقه  شد.شرکت مخابرات دلیل قطعی این خطوط را تعویض پورت اعلام کرد وسامانه رسیدگی به رفع خرابی ها با توجه به شلوغی نمی توانست در این زمینه جوابگو باشدو اکثر شهروندان از این وضعیت گله مند بودند.علاوه بر قطعی‌های مکرر، سرعت اینترنت نیز دچار نوسان بسیاری بوده و کاهش سرعت باعث شده تا بسیاری از کاربران نتوانند به کار خود برسند حتی بسیاری از امور وکارها با مشکل مواجه شده است.

یکی از شهروندان در این باره می‌گوید: کار من وابسته به اینترنت است و متاسفانه در چند روز گذشته مشکلات زیادی در مورد کندی سرعت در منطقه وجود دارد.

وی می‌افزاید: من اکثر شب ها به خاطر کارم مجبورهستم از اینترنت استفاده کنم و در صورتی که با قطعی اینترنت مواجه باشم مشکلات عدیده شغلی برای من به وجود می آید.این مشترک که از مخابرات اشتراک اینترنت پرسرعت دارد تاکید می کند: مخابرات هزینه خود را حتی در صورت قطعی اینترنت دریافت می کند اما مشکل سرعت در این منطقه و قطعی گاه و بیگاه و بدون اطلاع قبلی از مشکلات آن  است.

این شهروند می‌گوید:گاهی اوقات با قطعی ناگهانی اینترنت مواجه می شویم و همه برنامه های کاری ما در این زمینه بهم می خورد و حتی مجبورم که ساعات طولانی برای حل مشکلم دنبال پیدا کردن اینترنت بگردم.

یکی دیگر از شهروندان که درمنطقه زیبادشت از شهرستان فردیس زندگی می‌کند در این باره  می‌گوید: متاسفانه یک بار اشتراک خود را به خاطر بی کیفیتی خدمات قطع کردم اما چون شرکت های خصوصی نمی توانند در منطقه محل سکونت ما خدمات بدهند به خاطر نیاز شغلی مجبور شدم تا بار دیگر برای دریافت اینترنت به سراغ شرکت مخابرات بروم و متاسفانه قطعی و بیشتر اوقات کندی سرعت در این زمینه وجود دارد و این مشکل همچنان پابرجاست.

وی گفت: بارها و بارها برای اعلام وضعیت قعطی با پشتیبانی اینترنت  تماس گرفتم که یا پاسخگو نبود یا باید مدت زیادی را در انتظار می ماندم  تا نوبت به من برسد که مشکل خود را در میان بگذارم آن هم اگر در وسط تماس و یا زمانی که در انتظار هستم تلفن قطع نشود.

الف-ج یکی دیگر از کاربرانی است که از خدمات شرکت مخابرات در شهرستان کرج ناراضی است.وی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم می گوید:هفته قبل بود که به صورت ناگهانی اینترنت ما قطع شد و بعد از حدود 20ساعت اینترنت وصل شد ولی سرعت اولیه را نداشت و کندی سرعت باعث ایجاد مشکل برای ما شد.

در این بین کاربران اینترنت با وجود پرداخت شارژ ماهانه از مزیت اینترنت شبانه روزی و سرعت ثابت بی‌بهره مانده اند و خسارتی دریافت نمی‌کنند؛ تنها و تنها انتظار دارند که اینترنتی را در اختیار داشته باشند که ویژگی ها و حسن هایی را که در بروشور ها و بنرهای  تبلیغاتی شرکت ها برای جذب مشتری در بین مردم پخش می کنند را داشته باشد.

با  پیگیری‌های مدیر روابط عمومی مخابرات  دلیل قطع ناگهانی تلفن و اینترنت بخش های زیادی از استان البرز را قطع فیبر نوری توسط پیمانکار شهرداری در چهار راه قائم ذکر می‌کند.

اما خبرنگار تسنیم در ادامه پیگیری‌های خود درباره مشکل قطعی و کندی اینترنت در استان البرز به ویژه در بخش های جنوبی کرج با مدیر کل اداره مخابرات استان البرزتماس گرفت و دلیل این مشکلات را از وی جویا شد.

همت زاده مدیرکل مخابرات البرز با اعلام خدمات دهی مطلوب و آمادگی کارکنان برای رفع مشکلات خرابی اینترنت می گوید:هرموقع که اینترنت با مشکلی مواجه می شودرفع خرابی  به سرعت در دستور کار قرار می گیرد و ارسال پیامک مشکل به تمامی مدیران در دستور کار است و در صورت بروزهرمشکلی سریعا پیامک به مدیران داده می شود.

هر چند مدیر کل مخابرات استان البرز از رتبه مطلوب البرز در بخش خدمات دهی اینترنت  خبر می دهد اما بنا به گفته کارشناسان اکنون سرعت اینترنت در استان البرز مناسب نیست و باید چاره جویی اساسی شود.

سئوال هایی که در این میان پیش می آید این است که سرانجام افت سرعت اینترنت چه می شود؟ چرا هیچ جواب گویی برای انتقاد مشترکان نیست و ساعت‌ها باید صرف تماس گرفتن با سامانه پشتیبانی باشد؟

چرا شرکت مخابرات فضایی برای رقابت سالم و ورود شرکت های خصوصی بازنمی کند؟آیا شرکت های خصوصی برای خدمات دهی مطلوب آماده هستند یا اصلا چنین زیر ساختی برای خدمات دهی موجود نیست.

امید است با توجه ویژه مسئولان بتوان در آینده نزدیک شاهد برطرف شدن مشکلات اینترنت در شهرستان کرج ‌ بود  زیرا دسترسی به اینترنت دائمی و با سرعتی ثابت از بدیهی‌ترین امکاناتی‌ است که باید در اختیار شهروندان قرار گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها