کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صاحبان صنایع آلمان خواستار برخورد شدید با چین هستند


کد خبر : ۵۶۸۵۸شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹:۴۴۲۵۲۹ بازدید

چین به غولی اقتصادی تبدیل شده که مهم‌ترین ویژگی‌های آن تولید انبوه، عرضه ارزان‌قیمت کالا و سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر است. صاحبان صنایع ...
صاحبان صنایع آلمان خواستار برخورد شدید با چین هستندصاحبان صنایع آلمان خواستار برخورد شدید با چین هستند

چین به غولی اقتصادی تبدیل شده که مهم‌ترین ویژگی‌های آن تولید انبوه، عرضه ارزان‌قیمت کالا و سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر است. صاحبان صنایع آلمان اکنون خواستار اقدامات متناسب اتحادیه اروپا برای رقابت با چین هستند.

روز پنجشنبه اتحادیه سراسری صنایع آلمان یک "سند پایه‌ای" منتشر کرد که کارشناسان آن را "زنگ خطری" در رابطه با رشد اقتصادی چین و فعالیت‌های اقتصادی این کشور در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی می‌خوانند.

 در این بیانیه با تاکید بر اینکه مقاومت اقتصاد بازار باید در برابر شیوه‌های اقتصادی چین بیش از پیش تشدید شود، آمده است که بین مدل اقتصادی "لیبرال و باز" اروپا و سیستم اقتصادی چین رقابتی درگرفته است که باید آن را جدی گرفت.

اتحادیه سراسری صنایع آلمان ضمن بیان اینکه سیستم اقتصادی اروپا هنوز موقعیت محکمی دارد هشدار می‌دهد که قدرت اقتصادی چین همواره بیشتر می‌شود و اتحادیه اروپا باید مواظب باشد که در زمینه‌ی فناوری‌های مدرن مانند هوش مصنوعی از چین عقب نماند.


۵۴ خواست صاحبان صنایع آلمان

دیتر کمپف، رئیس اتحادیه سراسری صنایع آلمان، تاکید می‌کند که سیاست دولت چین برخلاف آنچه خیلی‌ها تصور می‌کردند در مسیر اقتصاد بازار و لیبرالیسم اقتصادی نیست بلکه با دخالت‌های مالی، بر روند تولید و قیمت کالا تاثیر می‌گذارد.

اتحادیه سراسری صنایع آلمان در سند خود برای مقابله با افزایش قدرت اقتصادی چین در اروپا ۵۴ خواست را مطرح کرده است؛ از جمله اصلاح قانون کمک‌های دولتی در اتحادیه اروپا و بهبود سازوکارهای مقابله با سوبسید.

صاحبان صنایع آلمان از اتحادیه اروپا خواسته‌اند، به شرکت‌هایی که در کشورهای عضو اتحادیه تولید نمی‌کنند اما از سوبسید اتحادیه بهره می‌برند، کمک نکند.

اتحادیه سراسری صنایع آلمان تاکید کرده است که آلمان باید همکاری‌های اقتصادی خود با چین را ادامه دهد، اما نباید فراموش شود که چین آلمان و اتحادیه اروپا را با چالش‌هایی جدی مواجه کرده است.

در سند این اتحادیه تصریح شده است: «بدون سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و بهبود سیستم آموزشی و پژوهشی و حمایت از شاخه‌های اقتصادی آینده‌ساز، ما شانس کمی برای رقابت با چین خواهیم داشت».

چین مهم‌ترین شریک بازرگانی آلمان به‌شمار می‌رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها