کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتقاد ظریف از لهستان به علت میزبانی کنفرانس آمریکایی


کد خبر : ۵۶۸۵۵شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱:۴۹۴۳۸ بازدید

محمد جواد ظریف و عباس عراقچی از لهستان به علت میزبانی یک نشست ضد ایرانی انتقاد کردند. آمریکا در ماه فوریه کنفرانسی در لهستان برگزار می‌کند که یکی از موضوعات محوری آن نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه است.

محمد جواد ظریف و عباس عراقچی از لهستان به علت میزبانی یک نشست "ضد ایرانی" انتقاد کردند. آمریکا در ماه فوریه کنفرانسی در لهستان برگزار می‌کند که یکی از موضوعات محوری آن "نقش بی‌ثبات‌کننده ایران" در خاورمیانه است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شامگاه جمعه ۲۱ دی (۱۱ ژانویه) به برگزاری "نشست جهانی لهستان" واکنش نشان داد. او در توییتر خود نوشت: «کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی‌آبرو شده‌اند.»

وزیر خارجه ایران با انتشار عکسی از پناهجویان لهستانی در اصفهان در سال ۱۹۴۳ میلادی و همچنین آرامگاه شهروندان لهستانی دفن شده در ایران افزود: «در حالی که ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان یک نمایش مضحک ضد ایرانی می‌شود.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه ۲۱ دی ماه (۱۱ ژانویه) از تدارک نشستی بین‌المللی در لهستان خبر داد که هدف آن بررسی «ثبات خاورمیانه و صلح، آزادی و امنیت در منطقه» با تمرکز بر سیاست‌های منطقه‌ای ایران است.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران نیز در توییتر خود در این باره نوشت: «۱۸۹۲ لهستانی از ۱۹۴۲ تاکنون در قبرستان تهران آرمیده‌اند. بیش از یکصد هزار لهستانی پس از آزادی از اردوگاه‌های کار اجباری استالین از راه ایران بازگشتند. قبرستان‌ها در ایران بعد از ۳۰ سال قابل جایگزینی هستند اما مردم تهران ۷۷ سال است که احترام میهمانان خود را نگاه داشته‌اند.»

مایک پمپئو گفته است که این نشست بین‌المللی در روزهای ١٣ و ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ در ورشو، پایتخت لهستان، برگزار خواهد شد و کشورهایی از آسیا، آفریقا، اروپا و خاورمیانه در آن شرکت خواهند کرد.

او به شبکه امریکایی "فاکس نیوز" گفت از اهداف مهم این نشست، حصول اطمینان از این مسئله است که ایران به عنوان عامل "بی‌ثبات‌کننده" در منطقه خاورمیانه نقش‌آفرینی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، وزیر امور خارجه آمریکا  از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین وزیران امور خارجه کشورهای عربی برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها