کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رسیدگی به شاکیان پرونده‌های پیش‌فروش خودرو


کد خبر : ۵۶۷۶۹چهارشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷:۳۳۱۷۷۶۷ بازدید

نشست بررسی پیش فروش خودرو امروز با حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.
رسیدگی به شاکیان پرونده‌های پیش‌فروش خودرورسیدگی به شاکیان پرونده‌های پیش‌فروش خودرو

نشست بررسی پیش فروش خودرو امروز با حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایبِنا، دادستان عمومی و انقلاب تهران با دعوت از نهادها و سازمان های تاثیرگذار از جمله انجمن ملی لیزینگ جهت حضور در جلسه هم اندیشی و بررسی معضلات فروش و پیش فروش خودرو که با حضور دادستان و معاونت اول دادستان عمومی و انقلاب تهران، بازپرسان و قضات پرونده های شکایات از شرکت های پیش فروش خودرو، مدیر عامل ایران خودرو، نمایندگان گروه سایپا، مدیران اداره مقررات و مبارزه با پولشویی و نظارت بانک مرکزی و سازمان بازرسی و استاندارد و نهادهای امنیتی و انتظامی کشور برگزار شد نکات و افشاگری های مهمی از رخدادهای پیش فروش خودرو مطرح شد.

در این نشست محمدهادی موقعی اظهار داشت: شرکت‌های لیزینگ برای دریافت مجوز فعالیت مراحل چهارگانه طولانی و بررسی‌های صلاحیتی بانک مرکزی را طی می‌کند و تمام صورتجلسات مجامع و تغییرات ثبتی باید پس از تایید بانک مرکزی به ثبت شرکت‌ها ارجاع شود.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که در هر جا و هر شرایطی نمی توان در تابلوها و عناوین از کلمه لیزینگ استفاده کرد، گفت: شرط تحقق و شرعی بودن عقود مبادله‌ای شرکت‌های لیزینگ تحویل کالاست و بدون تحویل کالا عقد جاری نمی شود.

دبیر کل انجمن ملی لیزینگ در این جلسه گفت: باید اتاق فکر برای ساماندهی اعتبارات خودرو در کشور ایجاد کرد و اعضای این اتاق فکر می توانند وزارت صمت، سازمان حمایت، بانک مرکزی، انجمن ملی لیزینگ، انجمن خودروسازان، نمایندگان سایپا و ایران خودرو، نهادهای صنفی مرتبط و قوه قضائیه باشد. 

وی در این جلسه افزود: همانطور که قراردادهای املاک در سامانه املاک کشور قابل ردیابی و پیگیری است پدیده ای به نام اعتبارات و پیش فروش خودرو هم می‌تواند در معرض یکسان سازی فرآیند و متون قراردادی قرار گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها