کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انواع ویزای استرالیا برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کار


کد خبر : ۵۶۶۷۵دوشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴:۱۷۱۶۶۳ بازدید

اگر به فکر تحصیل، کار و زندگی آرام و بی‌دغدغه هستید، استرالیا مقصدی عالی برای‌تان است. این کشور هر ساله مهاجران بسیاری از دیگر نقاط جهان به خود جلب می کند. بنابراین اگر قصد مهاجرت ...

انواع ویزای استرالیا

اگر به فکر تحصیل، کار و زندگی آرام و بی‌دغدغه هستید، استرالیا مقصدی عالی برای‌تان است. این کشور هر ساله مهاجران بسیاری از دیگر نقاط جهان به خود جلب می کند. بنابراین اگر قصد مهاجرت دارید، با ما در این مقاله همراه باشید تا از شرایط ویزای استرالیا برای دریافت اقامت دائم آگاه شوید.

دولت استرالیا برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا، ویزاهای متعددی در نظر گرفته است. بیشتر ویزاها موقتی هستند و پس از مدتی با وجود شرایطی که مد نظر دولت استرالیاست، به ویزاهای اقامت دائم تبدیل می‌شوند. در این میان، برخی از ویزاهای کار و سرمایه‌گذاری، ویزاهای اقامت دائم هستند. در ادامه می‌توانید در خصوص این ویزاها، اطلاعات بیشتری به‌دست آورید.

۱. ویزای کاری استرالیا

ویزای استرالیا - مهاجرت کاری

اگر در حرفه و شغلی، تخصص و مهارت دارید، می‌توانید از طریق ویزای کار و مهارت، اقامت دائم استرالیا را کسب کنید. این نوع ویزای استرالیا متشکل از چند زیرمجموعه است که با دریافت یکی از آنها می‌توانید اقامت دائم بگیرید:

۱.۱. ویزای اقامت دائم با حمایت کارفرما در مناطق «کم‌جمعیت‌» (H3)

ویزای ۱۸۷ استرالیا مناسب افراد متخصصی است که می‌خواهند در منطقه خاصی در استرالیا زندگی کنند و در عین حال از سوی یک کارفرمای استرالیایی مورد تایید هستند. از آنجایی که مناطق کم‌جمعیت به اندازه شهرهای بزرگ رشد نکرده‌اند، ممکن است زندگی و اشتغال در این مناطق مشکل به نظر برسد؛ اما به دلیل سیاست‌ تمرکززدایی دولت استرالیا، با پیدا کردن کارفرما در این مناطق، می‌توانید احتمال دریافت ویزای استرالیا را بالا ببرید. برای درخواست این ویزا باید کمتر از ۴۵ سال داشته باشید و شغل مورد نظرتان در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد.

۲.۱. ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا (H3)

ویزای ۱۸۶ به افرادی که در یکی از رشته‌های مورد نیاز استرالیا مهارت و تخصص دارند، اجازه اقامت دائم و کار می‌دهد. هنگام درخواست این ویزا هم باید کمتر از ۴۵ سال داشته باشید و از سوی یک کارفرمای استرالیایی انتخاب شده باشید. همچنین عنوان شغلی‌تان باید با مدرک تحصیلی‌تان مرتبط باشد و البته در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا (فهرست MLTSSL) هم باشد. اداره مهاجرت استرالیا هر ساله این فهرست را بر اساس نیاز کشور تغییر داده و تنظیم می‌کند.

هزینه این ویزا در سال ۲۰۱۸، برای فرد متقاضی ۳۷۵۵ دلار استرالیا و برای هریک از اعضای خانواده بالای ۱۸ سال او  ۱۸۷۵ دلار و کمتر از ۱۸ سال ۹۴۰ دلار بوده است. این هزینه‌ها هر سال اندکی تغییر می‌کنند و بهتر است هزینه اخذ ویزا را از یک دفتر مهاجرتی بپرسید یا در سایت اداره مهاجرت استرالیا جست‌وجو کنید.

۳.۱. ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی (H3)

ویزای ۱۹۰ ویژه افرادی است که در حرفه‌ای تخصص دارند و یکی از ایالت‌های استرالیا، اسپانسری آنها را پذیرفته است. اگر می‌خواهید این ویزای استرالیا را دریافت کنید، باید حرفه‌تان در فهرست مشاغل مورد نیاز این کشور وجود داشته باشد و البته از طرف یکی از ایالت‌های استرالیا دعوت شده باشید. در ضمن علاوه بر ۵ امتیاز دعوتنامه باید ۶۰ امتیاز دیگر هم کسب کنید. پس از ورود به استرالیا با استفاده از این ویزا، باید در همان ایالتی که به شما دعوتنامه داده‌اند، زندگی کنید.

۴.۱. ویزای مهارتی استرالیا به‌صورت مستقل

ویزای ۱۸۹ مناسب افراد متخصصی است که به‌طور مستقل نسبت به دریافت اقامت استرالیا اقدام می‌کنند. اگر بتوانید ۶۵ امتیاز لازم این ویزا را دریافت کنید، دیگر نیازی به اسپانسر نخواهید داشت. همچنین می‌توانید بنابر علاقه‌تان در هر نقطه از استرالیا زندگی و کار کنید.

هزینه این ویزا برای فرد متقاضی در سال ۲۰۱۸، ۳۷۵۵ دلار استرالیا، برای همسر متقاضی ۱۸۷۵ دلار، برای دیگر اعضای خانواده بالای ۱۸ سال ۱۸۷۵ دلار و کمتر از ۱۸ سال ۹۴۰ دلار بوده است. البته این هزینه‌ها احتمال دارد که هر سال تغییر کنند و همان‌طور که گفتیم با مراجعه به سایت اداره مهاجرت استرالیا یا وکلای مهاجرتی، می‌توانید به دقیق‌ترین اطلاعات دسترسی یابید.

۲. ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

ویزای استرالیا - مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اگر سرمایه‌ای در اختیار دارید می‌توانید برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید. ویزای سرمایه‌گذاری دارای چند زیرمجموعه است که می‌توانید مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید:

۱.۲. ویزای ۸۸۸ استرالیا (H3)

این ویزا مناسب کسانی است که ویزای ۴ ساله ساب‌کلاس ۱۸۸ (ویزای اقامت موقت کسب‌وکار و سرمایه گذاری) را دارند و موعد ویزای‌شان تمام شده است. اگر این ویزا را دارید، می توانید تقاضای ویزای ۸۸۸ داده و همچنان به کسب‌وکارتان ادامه دهید. به دلیل اینکه تعداد متقاضیان این ویزا کم است، تقریبا ۹۰ درصد ویزای متقاضیان پذیرفته می‌شود. پیش از دریافت این ویزا، باید ویزای ۴ ساله سرمایه داری، یعنی ویزای کارآفرینی، را داشته باشید. شرایط دریافت ویزای کارآفرینی به عبارت زیر هستند:

  • سن زیر ۵۰ سال؛
  • امکان اثبات کارفرمایی یا خویش‌فرمایی به مدت دو سال؛
  • حداقل ۵۰۰ هزار دلار گردش مالی؛
  • حداقل ۸۰۰ هزار دلار دارایی؛
  • حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری در استرالیا.

۲.۲. ویزای ۱۳۲ استرالیا

این ویزا مناسب افرادی است که صاحب کسب‌وکار و باتجربه هستند و می‌خواهند در استرالیا تجارتی راه‌اندازی کنند یا می‌خواهند تجارت فعلی خود را در استرالیا ادامه دهند. در صورتی که حداقل ۱,۵ میلیون دلار استرالیایی سرمایه دارید، می‌توانید متقاضی دریافت این ویزای استرالیا شوید.

مهاجرت پلاس، بهترین همراه شما برای اخذ ویزای استرالیا و پس از آن

وجود انواع ویزاهای مهاجرتی استرالیا، این امکان را به شما می‌دهد که از میان آنها، ویزای مناسب خود را بیابید. اما روند کار بیشتر مواقع سخت و پیچیده می‌شود. به همین دلیل اگر می‌خواهید بدون دردسی و با خیال راحت اقامت استرالیا را دریافت کنید، حتما از وکلای زبده نظیر وکلای مهاجرت پلاس کمک بگیرید. وکلای این گروه حقوقی، در تمامی مراحل دریافت ویزای استرالیا، شما را همراهی می‌کنند و جلوی خطاهای احتمالی و برگشت‌ناپذیر را می‌گیرند. با کمک این مشاوران ماهر می‌توانید بدون نگرانی و با کمترین هزینه، مسیر مهاجرت به استرالیا را طی کنید و به نتیجه مطلوب‌تان برسید.

مهاجرت پلاس، صفر تا صد خدمات مهاجرتی شما را انجام می‌دهد و در دفتر رسمی استرالیا هم با تکیه بر مشاوران حقوقی و مالی همراه شما خواهد بود. برای محاسبه آنلاین امتیازتان برای مهاجرت به این کشور و دریافت مشاوره رایگان از گروه حقوقی مهاجرت پلاس، روی لینک زیر کلیک کنید:

ویزای استرالیا



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها