کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سه فرضیه درباره “بوی بد” در تهران


کد خبر : ۵۶۶۷۲دوشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲:۵۴۱۴۶۴ بازدید

بخشهای مهم گزارش سایت فرارو درباره دلایل بوی بد در تهران را برایتان نقل می کنیم:

بخشهای مهم گزارش سایت فرارو درباره دلایل بوی بد در تهران را برایتان نقل می کنیم:

سه فرضیه تازه مطرح شده است. فرضیه اول این است که بوی نامطبوع از ساختمان پلاسکو بوده است.
تصاویری از انبار فاضلاب پلاسکو وسعت و آلودگی آن را نشان می‌دهد و این احتمال را تایید می‌کند که منشأ بوی نامطبوع تهران فاضلاب پلاسکو باشد. رئیس محیط زیست شهر تهران نیز تایید کرده که انتشار بوی نامطبوع در تهران می‌تواند به ساختمان پلاسکو مربوط باشد و نمونه‌برداری در این زمینه انجام و به آزمایشگاه ارسال شده است.

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تئوری جدیدی را مطرح کرده است.به اعتقاد این مقام مسئول ممکن است که گاز مرکاپتان منشا ماجرا بوده باشد. اما چگونه؟ رستگاری توضیح داده است: «مرکاپتان یک ماده‌ای است که به شدت بو ایجاد می‌کند. گاز شهری تقریباً بویی ندارد. بنابراین، این ماده را در گازشهری تزریق می‌کنند تا اگر یک موقع گاز نشت کرد، مردم متوجه شوند و دچار خفگی نشوند. مثلاً در یک حجم خیلی گسترده‌ای، مقدار کمی مرکاپتان تزریق می‌کنند. یک بشکه ۲۲۰ لیتری می‌تواند چنین بویی ایجاد کند. البته مسمومیت زا نیست.»

فرضیه سوم احتمال خرابکاری است که از سوی برخی مسئولان مطرح شده و پرویز کردوانی جغرافیدان و کارشناس برجسته محیط زیست نیز در گفت و گویی بر این فرضیه تاکید کرده است.به گفته کردوانی “در مورد اخیر و انتشار بوی نامطبوع استدلال بنده این است که به دلیل اینکه مسیر وزش باد در تهران از غرب به شرق است، باید در غرب تهران دنبال منشأ بوی منتشر شده بود.”



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها