کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستورالعمل های جدید در بازار آهن


کد خبر : ۵۶۶۰۹شنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷:۲۰۵۱۶۱ بازدید

طی چند روز اخیر خبری غیر رسمی در بازار به گوش می رسید که در روزهای پایانی هفته گذشته این خبر به صورت رسمی توسط وزیر ...

آهن پرایس- طی چند روز اخیر خبری غیر رسمی در بازار به گوش می رسید که در روزهای پایانی هفته گذشته این خبر به صورت رسمی توسط وزیر ابلاغ شد. محتوی خبر به شرح زیر می باشد.

براساس این خبر، سبد های عرضه ذوب آهن پس از این بزرگتر شده و سبد های زیر ۱۱۰ تن تا سقف ۵ هزار تن افزایش خواهد یافت. اگرچه در شرایط فعلی، تقاضای بازار بگونه ای است که این دستورالعمل موجب جهت گیری قیمت ها به سمت افزایش نخواهد شد و تنها موجب تسهیل صادرات در بازار می گردد. چنانچه این مهم اتفاق افتد، شاهد افزایش قیمت ها در بازار داخلی خواهیم بود.

علاوه بر این، یکی از ملزومات فروش سبد های ۵ هزار تنی ذوب اهن، به صرفه بودن آن برای خریداران می باشد. بدین معنا که نرخ پایه این محصولات باید همانند سابق در حدود ۵ تا ۱۰ درصد با سبد های ۲۲۰ تنی تفاوت داشته باشد تا از این طریق بتوانند انگیزه را میان خریداران ایجاد کنند.

چنانچه برای تمامی خریداران نرخ های پایه در نظر گرفته شود و میزان تقاضا بدون محدودیت اعلام شود، آنگاه شاهد بروز مشکلات جدید تری در این بخش خواهیم بود.

اما این خبر تنها به افزایش سبد های ذوبی محدود نشده است و صادرات نامحدود از دیگر اتفاقات پیش روی این بازار می باشد. بدین معنا که صادر کنندگان محصولات فولادی دیگر هیچ الزامی برای عرضه محصولاتشان با نرخ های دستوری در بورس کالا نخواهند داشت.

نتیجه این اتفاق این خواهد بود که بازار آهن آلات کشور با معضلات جدی برای صادرات رو به رو می باشد. محتوی این طرح در مجموع در جهت تسهیل فرآیند صادرات فولاد بوده که در حقیقت بخش دولتی به سبب مشکلات ناشی از تحریم، در عودت وجوه صادراتی حاصل از فولاد با مشکل مواجه است و این دستورالعمل در واقع دعوت از بخش خصوصی برای ورود جدی به حوزه صادرات فولاد است. به علاوه این طرح در صورتی در بازار داخل تاثیر گذار خواهد بود که درهای صادرات مجددا باز شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها