کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اظهارنظر جنجالی امیر خجسته نماینده مجلس درباره نرخ دلار


کد خبر : ۵۶۵۵۰پنجشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶:۳۸۳۰۶۴۲ بازدید

رئیس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مجلس گفت: وضعیت امروز ما دلار ۱۹ هزار تومان است هر چند که می‌گویند دلار ...
اظهارنظر جنجالی امیر خجسته نماینده مجلس درباره نرخ دلار اظهارنظر جنجالی امیر خجسته نماینده مجلس درباره نرخ دلار

رئیس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مجلس گفت: وضعیت امروز ما دلار ۱۹ هزار تومان است هر چند که می‌گویند دلار ۱۰-۱۱ هزار تومان است اما قیمت اجناس و اقلام ۱۹ هزار تومان است .این کاهش کاهش صوری است بودجه ۹۸ متناسب با واقعیت‌های جامعه یعنی وضعیت معیشت مردم نیست.

 به گزارش ایران جیب از ایسنا، امیر خجسته عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۹۸ از طرف رئیس جمهور به مجلس اظهار کرد:‌ رئیس جمهور هنگام تقدیم بودجه همانند یک نماینده منتقد صحبت کرد. نه به عنوان رئیس جمهوری که باید واقعیت‌های جامعه را تشریح کرده، راهکار دهد و مشکلات را متناسب با راهکارها حل بنماید.

وی با بیان این که «بودجه متناسب با واقعیت‌ها نیست» گفت: وضع امروز ما دلار ۱۹ هزار تومان است. ما بارها تشریح و تاکید کردیم که ارز را کنترل کنیم اما امروز می‌بینیم که دلار ۱۹ هزار تومان است اگر چه ۱۰ هزار و ۱۱ هزار تومان می‌گویند. اما قیمت اجناس و اقلام بر اساس ۱۰ یا ۱۱ هزار تومان نیست؛ بلکه ۱۹ هزار تومان است.

خجسته در پاسخ به اعتراض نمایندگان مبنی بر این که قیمت دلار ۱۹ هزار تومان نیست تاکید کرد: تعصب نداشته باشید. این کاهش کاهش صوری است. چه کسی باید قیمت‌ها را کنترل کند؟ قیمت اجناس و اقلام هم اکنون بالا است، باید پایین بیاید. قیمت‌ها دوبله و سوبله شدند. چرا تعصب نشان می‌دهید؟

رئیس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مجلس افزود: واقعیت‌های جامعه یعنی معیشت مردم. در واقع معیشت مردم اولین نکته‌ای بود که باید آن را در نظر گرفت. بودجه ۹۸ با واقعیت‌های جامعه متناسب نیست. آیا رتبه بندی معلمان در بودجه دیده شده است؟ آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه دیده شده است؟ 

نماینده مردم همدان و فامنین از مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس خواست که آسیب‌ها و قیمت‌ها و اقشار آسیب پذیر را دریابند و بودجه را متناسب با آنان مدیریت کنند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تاکید بر این که بودجه متناسب با واقعیات نیست اظهار کرد:‌ آیا کسانی که در روستا هستند با یارانه‌ی ۴۵ هزار تومان می‌توانند زندگی کنند؟ آیا افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها متناسب با تورم موجود است؟ قانون می‌گوید که افزایش حقوق باید متناسب با درآمد باشد؟

وی افزود:‌ مجلس باید در این مسائل تصمیم گیری متناسب بکنند تا اجازه ندهد که معاندین ضد انقلاب و استکبار جهانی با هدف مصادره به مطلوب وضعیت معیشتی مردم را به شکل دیگری مدیریت کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در واکنش به ادامه انتقاداتی که سایر نمایندگان به سخنان او وارد کردند گفت: بله شما درست می‌گویید قیمت دلار پایین آمده و این خیلی خوب است اما اجناس نیز باید متناسب با آن پایین بیاید. گوشت ۸۰ هزار تومان چیست؟ ما نباید تعصب داشته باشیم. باید با واقعیت‌های جامعه مواجه شده و بر اساس آن تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به فرصت‌سوزی‌های صورت گرفته در عدم نظارت‌ بر قیمت‌ها گفت: ما سلطان فرصت سوزی هستیم. اگر در دوران بعد از عید قیمت‌ها را کنترل و نظارت می‌کردیم دلار بالا نمی‌رفت. در کشور سکوت ایجاد شد و دلار به ۱۹ هزار تومان رسید، حال به ۱۰ هزار تومان رسید است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خجسته گفت:. همه باید کمک کنند که دلار پایین بیایید شما هم کمک کنید.

نماینده مردم همدان در پایان نطق خود با اشاره به ضرورت شفافیت گفت: شفافیت یعنی اینکه تمام شبکه‌های اطلاعاتی که در وزارت‌خانه‌ها وجود دارد با هم ارتباط داشته باشند. ما در بازدیدی که در گمرکات سراسر کشور داشتیم متوجه شدیم که این شبکه‌ها با هم مرتبط نیستند. وقتی می‌بینیم ۳۴ هزار خودرو به صورت غیر قانونی از ساعت ۲ شب تا ۴ صبح ثبت سفارش می‌شود این به این معنا است که اطلاعات در اختیار شبکه‌ها نبوده و شبکه‌های اطلاعاتی به هم مرتبط نیستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها