کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روایت جانشین سازمان اطلاعات سپاه از انتخابات 88


کد خبر : ۵۶۴۹۰چهارشنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸:۵۵۸۰۸ بازدید

سردار محمدحسین نجات در سمت جانشین سازمان اطلاعات سپاه در حال فعالیت است. او که در برهه‌ای پس از فتنه ...

سردار محمدحسین نجات در سمت جانشین سازمان اطلاعات سپاه در حال فعالیت است. او که در برهه‌ای پس از فتنه ۸۸ نیز مسئول سیاسی ـ اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را برعهده داشت، به بیان برخی خاطرات خود از مدیریت رهبر انقلاب در کوران فتنه ۸۸ پرداخت.

خلاصه ای از سخنان او را در ادامه می خوانید:

* اگر بخواهم روی وقایع سال ۸۸ اسم بگذارم، شاید بهترین اسم «شورش بر علیه قانون و دموکراسی» باشد. در انتخابات های کشور ما همیشه یک جناح انتخابات را برگزار کرده و از دل آن انتخابات یک جناح دیگر پیروز شده است. مثلا در سال ۷۶ انتخابات را وزیر کشوری برگزار کرد که علی القاعده در جناح آقای ناطق نوری بود اما از دل همان انتخاباتی که آقای بشارتی برگزار کرد، آقای خاتمی پیروز شد.

* در سال ۹۲ هم وزیر کشور وقت که آقای نجار بود، انتخاباتی برگزار کرد که از دل آن آقای روحانی با ۵۰.۷ درصد آرا انتخاب شد؛ در واقع در سیستم انتخاباتی ایران اینگونه نیست که این تقلب قابل اجرا باشد.

*مقام معظم رهبری بلافاصله پس از انتخابات سال ۸۸ جلسه ای با نمایندگان آقایان موسوی، کروبی، رضایی و احمدی نژاد برگزار کردند و در آنجا خواستند که همه مسائل را بگویند. آقای میرحسین موسوی معتقد بود که با درصد بالای آرا پیروز انتخابات است، اما در جلسه نمایندگان نامزدها، نماینده آقای موسوی گفت که من دو دوره معاون وزیر کشور بوده‌ام و می گویم که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد.

*فردای روز عاشورای ۸۸ مقام معظم رهبری از طریق دفتر پیامی را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دادند مبنی بر اینکه “این اهانت به سیدالشهدا(ع) کار ضد انقلاب بود، گرچه فتنه گران تخلف کردند اما این کار را به فتنه گران نسبت ندهید”. در جریان فتنه ۸۸ کسانی که سابقه بعضا انقلابی داشتند، متعرض سیاست های نظام شدند و از این اعتراض آنها جریانات ضد انقلاب اعم از بهایی ها، مارکسیست ها، سلطنت طلبان و منافقین استفاده و به خیابان آمدند به همین دلیل مقام معظم رهبری میخواستند صف بندی‌ها با ضدانقلاب حفظ شود.

*اما فردای آن روز آقای مهندس موسوی به جای اینکه این کار را محکوم کند، در اطلاعیه ای اهانت کنندگان به ساحت سیدالشهداء(ع) را مشتی آدم خداجوی نامید که نیروی انتظامی آنها را سرکوب کرد و در واقع از فرصتی که مقام معظم رهبری به آنها داد تا صف خود را از ضدانقلاب جدا کنند، استفاده نکردند.

*زمانی که آقای موسوی این اطلاعیه را داد، مقام معظم رهبری ایشان را خواستند و یا پیغامی دادند قریب به این مضمون که صف خود را از ضدانقلاب جدا کنند و به ایشان فرمودند ممکن است شما شروع کننده باشید ولی معلوم نیست بتوانید قضیه را جمع کنید.موسوی هم گفته بود که من جلسه‌ای داشتم با افرادی که آنها از من پشتیبانی کردند.آن افراد به نظر من افراد وجیه المله‌ای بودند که به مردم بدهکار هستند و هنوز از پیشگاه ملت عذرخواهی نکرده اند و باید بدهی خود را جبران کنند.

*با وجودی که موسوی و کروبی بعد از اتفاقات سال ۸۸ تا بهمن ۸۹ دائما اطلاعیه صادر و مردم را دعوت به قیام بر علیه نظام می کردند، ظرف این ۲۰ ماه نه دستگاه قضایی با آنها برخورد کرد و نه مقام معظم رهبری دستوری در تعرض به آنها صادر کردند که آن را می توان نهایت خودداری نظام در برخورد با افرادی که به کشور جفا کردند برشمرد؛ اما چون مدتی در کشور مسئولیت داشتند، نظام تصمیم گرفته بود تا خودشان دوباره برگردند.اما نهایتا در بهمن سال ۸۹ زمانی که می‌خواستند فتنه جدیدی به راه بیاندازند، شورای عالی امنیت ملی تصمیم به حصر آنها گرفت.

منبع: خبرآنلاین



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها