کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا اجازه دادی بالای کوه،دانشگاه بسازند؟


کد خبر : ۵۶۴۵۴سه شنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹:۵۶۹۸۱ بازدید

حسین آخانی استاد دانشگاه تهران در روزنامه شرق نوشت:حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد و جان‌باختن هشت جوان دانشجو و دو نفر دیگر ...

حسین آخانی استاد دانشگاه تهران در روزنامه شرق نوشت:حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد و جان‌باختن هشت جوان دانشجو و دو نفر دیگر و زخمی‌شدن ۲۶ نفر همه و به‌ویژه خانواده‌های آنها را سوگوار و گرفتار کرد.

وزیر سابق راه‌وترابری آقای خرم –که اتفاقا از نظر جناحی با شهردار وقت همسو است– در مصاحبه‌ای به‌طور مشخص شهردار آن زمان؛ آقای کرباسچی را مقصر این فاجعه می‌داند که با قلدری و غیرقانونی زمین‌های بالای هزارو ۸۰۰ متر ارتفاع را برای ساخت دانشگاه آزاد تغییر کاربری دادند.

مردم حق دارند بپرسند چرا شما(کرباسچی) با کمک روابط قوی‌ای که در دوران شهرداری خود داشتید، سنگ‌بنای غلطی در شهر گذاشتید که نتیجه آن ساخت شهری بی‌روح و غیرانسانی و پر از خشونت است. ساخت محیط آموزشی و فرهنگی صرف‌نظر از مسائل فنی و ایمنی باید با موازین اخلاقی هم درست باشد. مگر می‌شود که کسی در زمین غصبی مسجد بنا کند؟ ساخت دانشگاه آزاد روی خط گسل و در بالای ارتفاع هزارو ۸۰۰ متری در دل کوهی که باید پشت و پناه میلیون‌ها ساکن شهر و منابع آبی آن باشد، باعث شد ده‌ها ارگان دیگر هم از این فرصت بهره بردند و صدها برج و بارو در آنجا عَلَم کردند.

نتیجه آنکه قشنگ‌ترین چشم‌اندازهای طبیعی شهر تهران به جنگل بتون و خودرو تبدیل شد. چگونه می‌توان در ساختمانی که بنایش با نادرستی و غیراخلاقی ساخته شده است، درس اخلاق و کار حرفه‌ای سالم آموخت و مهندسان، دانشمندان و پزشکانی تحویل جامعه داد که شرافت شغلی‌شان را فدای پول و پارتی نکنند؟



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها