کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی التهابات بازار آهن


کد خبر : ۵۶۳۲۸جمعه، ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۱۹۳۸۵۳ بازدید

بازار آهن مدتی است که با شروع فصل سرما و کاهش تقاضا تغییر روند داده است بطوری که این روزها شاهد التهابات قیمتی در این حوزه ...

آهن‌پرایس- بازار آهن مدتی است که با شروع فصل سرما و کاهش تقاضا تغییر روند داده است بطوری که این روزها شاهد التهابات قیمتی در این حوزه هستیم. بازار فولاد و آهن مدتی بود که با کاهش مصرف و شروع فصل سرما از دامنه توجه مصرف کنندگان داخلی خارج شده بود اما پس از گذشت چند هفته شاهد تغییر روند بازار آهن و افزایش چشمگیر مقاطع فولادی بودیم؛ بخصوص قیمت میلگرد آجدار که پس از رسیدن به مرز کیلویی ۳۰۰۰ تومان، با افزایش ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومانی مواجه شد. برای مثال، میلگرد آجدار سایز ۱۴ کارخانه سیادن ابهر پس از رسیدن به مرز کیلویی ۳۱۰۰ تومان طی ماه اخیر، روز گذشته با نرخ کیلویی ۳۶۶۰ تومان به فروش رسید.

یکی از علت های افزایش قیمت آهن آلات، افزایش نرخ پایه قراضه می باشد که در بازار تا ۳۰۰ تومان رشد داشته است و تبع آن آهن آلات نیز با رشد قیمت مواجه شدند. از طرفی هم شایعاتی درمورد بازگشایی صادرات به گوش رسیده که تاکنون اطلاعیه رسمی در رابطه با آن ارائه نشده است.

طی روزهای اخیر با توجه به اینکه قیمت های پایه مقاطع با کاهش چشمگیری همراه بوده اما به دلیل آزاد بودن سقف رقابت شاهد التهابات قیمتی در بازار هستیم. طی روز گذشته قیمت ها تغییر چندانی نداشت و اکثر کارخانه های تولیدکننده قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کردند. سمت تقاضا هم بدون شک در انتظار کاهش قیمت بسر می برد و ماهیت تفکر آنها با سال گذشته تفاوت محسوسی داشته است چراکه قیمت ها رشد غیر معقولی داشته، از این رو تقاضا در بازار به حداقل رسیده است. اما با همه ی این مسائل باز هم افزایش چند درصدی قیمت طی هفته جاری بسیاری از مصرف کنندگان را به سمت بازار خرید سوق داد و تعداد معاملات و خرید و فروش ها طی هفته جاری رشد بیشتری داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها