کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران امروز سه‌شنبه 533 واحد عقب نشست


کد خبر : ۵۶۲۵۵سه شنبه، ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵:۴۹۱۱۵۲ بازدید

معامله‌گران بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی آرام و متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی مطابق با سیگنال‌های تکنیکالی بودند که با اعلام لایحه ...

معامله‌گران بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی آرام و متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی مطابق با سیگنال‌های تکنیکالی بودند که با اعلام لایحه بودجه امسال دولت به مجلس، گروه بانک‌ها با اقبال خریداران سهام روبه‌رو شدند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه چهارم دی ماه 97 با کاهش 533 واحدی به رقم 156 هزار و 950 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 8 واحدی عدد 27هزار و 12 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 497 واحدی به رقم 170 هزار و 130 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 547 واحدی به رقم 115 هزار و 372 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 318واحدی عدد 313  هزار و 889 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 6 واحدی بر روی رقم یک هزار و 820 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی بانک ملت با 122 واحد،هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 86 واحد و بانک تجارت با 72 واحد افزایش  بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 126واحد، ملی صنایع مس ایران با 121واحد و پالایش نفت اصفهان با 96 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 462 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 22 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 128 هزار و 759 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه آسیا، پتروشیمی جم، افرانت، مهندسی نصیر ماشین و حق تقدم خرید سهام آن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تراکتورسازی ایران، موتوژن، ریل‌پرداز سیر، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، کارتن ایران، سیمان کردستان، قطعات اتومبیل ایران متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی ریل‌پرداز سیر به دلیل بررسی وضعیت اطلاعاتی این ناشر از سوی مدیریت عملیات بازار فرابورس تعلیق شد و در عین حال نماد معاملاتی بانک ملت، سیمان بجنورد با وقفه 60 دقیقه‌ای به دلیل نوسان قیمت 20 درصدی روبه‌رو شد.

به گزارش فارس، امروز معاملات سهام در بازار در حالی پرتعداد‌تر از روزهای گذشته بود که همزمان با ارائه لایحه پیشنهادی دولت به مجلس اقبال خریداران سهام در گروه بانک‌ها پررنگ‌تر بود. انتظار برای ارائه پیشنهادهای سازمان بورس مبنی بر معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها باعث شده تا  این روزها گروه بانک‌‌ها در صدر تأثیرپذیرترین گروه‌های بورسی از این پیشنهاد قرار بگیرند.  این در حالی است که بازارگردان‌های حقوقی گروه بانک‌ها ترجیح می‌دهند تا صف خریدهای ایجاد شده در این گروه را با عرضه‌های تدریجی خود بر هم نزنند. در گروه خودرویی‌ها نیز امروز عرضه‌های سنگین حقیقی‌ها به قرمزپوش شدن اغلب نمادهای معاملاتی این گروه انجامید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها