کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی نوسانات قیمت آهن در سال‌های 96 و 97


کد خبر : ۵۶۱۱۴پنجشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۵۵۲۲۸ بازدید

محصولاتی همچون آهن آلات و مقاطع آهن از آن دسته از کالاهایی هستند که طی یک سال اخیر متاثر از نوسانات نرخ ارز قیمت های متفاوتی ...

آهن‌پرایس- محصولاتی همچون آهن آلات و مقاطع آهن از آن دسته از کالاهایی هستند که طی یک سال اخیر متاثر از نوسانات نرخ ارز قیمت های متفاوتی را تجربه کرده اند. طی یک هفته اخیر این نوسانات شکل جدیدی به خود گرفته است و شاهد کاهش قیمت ها در این بازار بوده ایم.

از اوایل سال جاری افزایش قیمت دلار موجب شد تا قیمت آهن آلات نیز افزایش یابد. در حقیقت نرخ دلار بازار آهن را نیر تحت تاثیر قرار داده، بصورتی که در کمتر از ۱۰ ماه قیمت اهن الات با افزایش دو برابری مواجه گردید.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی رئیس اتحادیه آهن فروشان، نرخ آهن الات در آذر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش تر بوده است، این در حالی است که طی یک ماه اخیر با توجه به آمدن فصل سرما و روند کاهشی قیمت دلار شاهد افت قیمت آهن و میلگرد در بازار بوده ایم. محمد آزاد در گفتگویی خاطر نشان کرد: طی یک ماه اخیر هیچ محصولی به اندازه آهن و میلگرد کاهش قیمت نداشته اما با این وجو هنوز نرخ این محصولات به قیمت های سال گذشته نرسیده است.  

در دی و بهمن سال گذشته قیمت میلگرد در بازه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو اعلام می شد، اما در حال حاضر قیمت این محصول در بازار اهن با نرخی بیش از ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسد. قیمت تیرآهن سایز ۱۴ و ۱۶ در بازه ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان قرار دارد. این محصول یکی از پرفروش ترین محصولات در بازار بوده که نرخ سایز های درشت آن از جمله ۲۰ و ۳۰ گرانتر گزارش شده است.

با توجه به شرایط بوجود آمده، قیمت آهن الات در مقایسه با سال گذشته افزایش زیادی داشته و با توجه به روند کاهشی این روزهای بازار، انتظار می رود قیمت ها بیش از پیش کاهش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها