کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران 680 واحد عقب‌نشینی کرد


کد خبر : ۵۵۷۹۲سه شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱:۲۳۱۳۷۲ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملات کم حجم بودند که با قطع شدن دوباره OMS ها به هسته معاملات، معامله‌گران بر خط از بازار امروز فرابورس جا ماندند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه 20 آذر ماه 97 با کاهش 680 واحدی به رقم 166 هزار و 235 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما بدون تغییر چندانی عدد 27هزار و 714 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 569 واحدی به رقم 178 هزار و 494 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 422 واحدی به رقم 122 هزار و 884 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 1740 واحدی عدد 329  هزار و 134 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 2 واحدی بر روی رقم یک هزار و 855 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی بانک تجارت با 46  واحد،پتروشیمی پردیس با 45 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 41 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 84 واحد، پالایش نفت بندر عباس با 62 واحد و ملی صنایع مس ایران با 52  واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 339 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 357 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 112 هزار و 565 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایران ارقام، صنعتی مینو، شیر پاستوریزه پگاه گلستان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های دشت مرغاب، فولاد افزا سپاهان، ساختمان اصفهان، صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب، پتروشیمی جم، قند اصفهان، کارخانجات مخابراتی ایران و پاکسان متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه ۷۰.۵۶ درصد از سهام کنترلی قند شیروان، قوچان و بجنورد به قیمت پایه کل بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان برای فردا چهارشنبه در بازار دوم فرابورس آگهی شد. در این بازار همچنین فردا ۵ درصد از سهام غیرمدیریتی فراورده‌های غذایی و قند تربت جام به قیمت پایه کل بیش از ۵ میلیارد تومان برای عرضه در بازار پایه فرابورس منتشر شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۹ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام با معاملاتی کم حجم و متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی روبه‌رو بود درحالی‌که قطع شدن دوباره ارتباط میان OMSها با هسته معاملات مدیریت فناوری سازمان بورس، معامله‌گران برخط از بازار امروز فرابورس جاماندند. بسترهای معاملاتی بازار سرمایه ایران و لزوم ارائه خدمات پشتیبانی از سوی تأمین‌کننده این بسترها در حالی با توجه به شرایط تحریمی کشور ریسک بسترهای معاملاتی و دسترسی معامله‌گران به بازار را افزایش داده که هنوز برای بومی‌سازی و حل مشکلات این بسترها با توجه به هزینه و زمان سنگین آن اراده‌ جدی وجود ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها