کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص کل بورس به کانال 71 هزار واحد سقوط کرد


کد خبر : ۵۵۷۸شنبه، ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴:۴۳۲۸۳۵ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش 587 واحدی به 71 هزار و 660 واحد رسید، تا همچنان بازدهی بورس , منفی باقی بماند.

از ابتدای معاملات امروز حجم ارزها و صف فروش در اکثر نمادها شدت گرفت و به همین سبب شاخص کل با افت 587 واحدی به کانال 71 هزار واحد هم سقوط کرد.

علاوه بر این ارزش بازار نیز که در دوران رونق تا 435 هزار میلیارد تومان فراتر رفته بود امروز به 341 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسید.به این ترتیب بازدهی منفی بورس به 10 درصد نزدیک می‌شود و شاخص کل بورس نیز افت نزدیک به 18 هزار واحدی را تجربه می‌کند.ارزش معاملات امروز نیز کمتر از 100 میلیارد تومان بود به طوری که 291 میلیون برگ سبز دادوستد شد.دو معامله بلوکی نیز در بازار امروز در نمادهای غدیر و هلدینگ تاپیکو مجموعا به ارزش 23 میلیارد تومان انجام شد.

در جریان معاملات امروز پالایش نفت بندرعباس، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، تاپیکو، پارسان، ایران‌خودرو، مخابرات، سایپا، بانک ملت، بانک صادرات، بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، سرمایه‌گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری خوارزمی، فولاد مبارکه، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و بانک تجارت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

براساس این گزارش با وجود افت شاخص و صف فروش اکثر نمادها برخی شرکت‌ها با اقبال خوب سهامداران مواجه شدند و بیشترین افزایش قیمت را رقم زدند؛ پارس‌سرام، فراورده‌های نفت‌سوز آذر، کشاورزی و دامپروری مگسال، نیرومحرکه، پلی اکریل، فولاد امیرکبیر کاشان، تولیدی کاشی تک‌سرام، سیمان آرتااردبیل، سیمان بهبهان و معدنی دماوند بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

در مقابل هم نماد گروه صنعتی پاکشو پس از بازگشایی بیشترین کاهش قیمت و به دنبال آن سیمان خاش، موتورسازان تراکتورسازی، مهندسی نصیر ماشین، کمک‌فنر ایندامین، فراورده‌های نفت‌سوز پارس و سرمایه‌گذاری اعتبار بیشترین کاهش قیمت را داشتند.در فرابورس هم شاخص با افت 13 واحدی به 716 واحد رسید که پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی جم، ذوب‌آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت شیراز و فولاد ارفع بیش‌ترین تأثیر منفی را داشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها