کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روزنامه دولت: حرف‌های ضرغامی متناقض است


کد خبر : ۵۵۷۶۶سه شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶:۴۲۲۴۴ بازدید

عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما دیروز در یک جمع دانشجویی مدعی شد که «در جریان اغتشاشات دی ماه ۹۶ در جلسه شورای عالی ...

روزنامه ایران نوشت: عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما دیروز در یک جمع دانشجویی مدعی شد که «در جریان اغتشاشات دی ماه ۹۶ در جلسه شورای عالی امنیت ملی، رئیس ‌جمهوری دستور فیلترینگ تلگرام را صادر کرد.» این خبر پیش از این در فروردین سال جاری هم از سوی برخی دیگر و از جمله روزنامه‌های کیهان و وطن امروز مطرح شده بود.

در همان ایام هم البته این خبر ادعایی تکذیب شد چنان که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه «ایران»، با اشاره به سخنان روحانی در دیدار عیدانه با وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی گفته بود «همان طور که رئیس جمهوری در این جلسه گفتند، رویکرد، نه فیلتر کردن، بلکه باید عدم هرگونه انحصار در رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها و نیز تمرکز بر تولید محتوای مناسب باشد.» وی ادعای رسانه‌ها درباره دستور فیلتر شدن تلگرام را «دروغ و تحریف» خواند.

روحانی در دیدار یاد شده، داشتن پیام‌رسان‌های ایرانی، توانمند، امن و ارزان را که بتوانند مشکل و نیازهای مردم را حل کنند، باعث افتخار همگان خواند و تأکید کرد که «هدف از ایجاد و تقویت نرم‌افزارها و پیام‌رسان‌های داخلی فیلتر یا مسدود کردن دسترسی‌ها نباید باشد، بلکه باید با هدف رفع انحصار در پیام‌رسان‌ها انجام شود.»

حال مخالفانی همچون ضرغامی از یک سو دولت را متهم به عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی می‌کنند و همزمان مدعی هستند که رئیس جمهوری دستور فیلتر تلگرام را صادر کرده است. جمع این دو گزاره هیچ نتیجه منطقی نمی‌تواند داشته باشد که رئیس دولت هم دستور فیلتر داده و هم مخالف حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است. مضاف بر اینکه بسیاری از دولتمردان خود نیز حضور مؤثری در فضای مجازی دارند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها