کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اثرات تحریم بر بازار آهن کشور


کد خبر : ۵۵۶۹۷یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳:۱۴۳۰۱۱ بازدید

حدود 35 روز از اولین روز آغاز تحریم ها علیه ایران گذشته و شاهد روند متفاوتی در این بازار بوده‌ایم. با وجود گذشت 5 هفته از این تحریم ها اکثر ...

آهن‌پرایس- حدود 35 روز از اولین روز آغاز تحریم ها علیه ایران گذشته و شاهد روند متفاوتی در این بازار بوده‌ایم. با وجود گذشت 5 هفته از این تحریم ها اکثر کارشناسان معتقد هستند که تحریم های داخلی به قدری قوی بوده که اجازه بروز نشانه های خاصی از تحریم های خارجی را نداده است.

شرایط بوجود آمده در بازار آهن آلات موجب شده تا اکثر خریداران و فعالان این حوزه باورشان بر عدم تاثیرگذاری تحریم ها بر بازار فولاد کشور باشد. اما حقیقت چیز دیگری است. چرا که اثرات ناشی از برخی از سیاست ها موجب شده تا بازار با کاهش قیمت ها مواجه شود و این موضوعیست که باعث شده تحریم ها بر روال عادی بازار اثری نداشته باشد. این امر بیشتر برای بازار های کالایی کشور صدق می کند.

 خبر های بازار آهن حاکی از عدم جذابیت بازار های صادراتی کشور طی هفته های اخیر می باشد. اگرچه اختلاف قیمت میان بازار های داخلی و بازار های خارجی همچنان تا حدودی جذابیت های صادرات را نشان می دهد اما موضوعی که برای صادرات وجود دارد محدودیت در این بازار می باشد که هم برای تولید کنندگان بزرگ و هم کوچک وجود دارد و این محدودیت چیزی جز الزام به بازگشت ارز حاصل از صادرات نمی باشد که آن را به عنوان پیمان سپاری ارز صادراتی می شناسند.

بازگشت ارز بدست آمده حاصل از صادرات شاید در قالب دستورالعمل های اقتصادی قابل توجیه باشد اما حقیقت این است که در وضعیت فعلی دست صادر کننده را برای استفاده بهتر از همین فرصت های کوچک می بندد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها