کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال پولشویی 30 میلیارد یورویی مافیا در بازار مسکن آلمان


کد خبر : ۵۵۶۶۲شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲:۳۶۱۲۰۸ بازدید

بازار مسکن آلمان مناسب‌ترین شرایط را برای پولشویی مافیا فراهم کرده است. بخشی از سرمایه‌گذاری در بازار مسکن آلمان از طرف سرمایه خارجی ...
احتمال پولشویی 30 میلیارد یورویی مافیا در بازار مسکن آلماناحتمال پولشویی 30 میلیارد یورویی مافیا در بازار مسکن آلمان

بازار مسکن آلمان مناسب‌ترین شرایط را برای پولشویی مافیا فراهم کرده است. بخشی از سرمایه‌گذاری در بازار مسکن آلمان از طرف سرمایه خارجی انجام گرفته که منبع آن مشخص نیست. رسانه‌های آلمان مافیا را منبع آن اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایران‌جیب از یورونیوز، پیدا کردن یک آپارتمان و یا خانه اجاره‌ای به ویژه در شهرهای بزرگی چون برلین، مونیخ و هامبورگ بسیار دشوار شده است. خرید خانه با درآمدی که مردم عادی دارند به‌رغم افت بهره بانکی تقریبا غیرممکن شده، زیرا بهای خانه‌ها به ویژه در دو سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است. اما بازهم بازار مسکن رونق دارد و حتی خانه‌های فروشی روز به روز کمیاب‌تر و گران‌تر می‌شوند. دلیل آن چه می‌تواند باشد؟

یافته‌های جدید در بازار مسکن آلمان هشدار دهنده است. این بازار نقاط ضعف بسیاری دارد و به طور فزاینده‌ای برای پول‌شویی امکان‌پذیر شده است. طبق تحقیقات جدید سازمان "شفافیت بین‌المللی" که در خصوص پولشویی و فساد مالی افشاگری می‌کند، سرمایه‌های خارجی هنگفتی وارد بازار مسکن آلمان شده که منبع آن مشخص نیست. طبق برآوردی که این سازمان معتبر بین‌المللی کرده حجم این سرمایه تنها در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰ میلیارد یورو بوده است.

تحقیقات در ایتالیا هم نشان داده است که مافیا مبلغ هنگفتی پول از طریق تجارت کوکائین، خرید و فروش املاک و مستغلات به دست آورده است. سازمان شفافیت بین‌المللی برآورد می‌کند که ۱۵ تا ۳۰ درصد از این پول کثیف اکنون در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری شده است. مافیا از طریق خانه‌هایی که برای فروش و اجاره نوسازی می‌شوند هم پول کثیف وارد بازار مسکن کرده و این اقدام را بیشتر توسط واسطه‌های اجیر شده خود عملی ساخته است.

در اواسط ماه اکتبرسال جاری، کریستوف شولته رئیس "سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی" در برابر افزایش فعالیت‌های جنایی در بخش املاک و مستغلات هشدار داد. او از صاحبان بنگاه‌ها و اداره ثبت مسکن خواست معاملاتی را گزارش دهند که به نظرشان مشکوک می‌آیند. در سال ۲۰۱۷ از ۶۰ هزار معامله مسکن فقط ۲۰ مورد مشکوک گزارش شده است.

ادا مولر، رئیس سازمان شفافیت بین‌الملل هم هشدار داده است که پولشویی به بزرگترین مشکل امور مسکن در آلمان تبدیل شده است. به باور او قوانین موجود آلمان پاسخگوی این مشکل نیست.

فابیو د ماسی، کارشناس امور مالی حزب چپ‌های آلمان می‌گوید که آمار واقعی پولشویی در بازار مسکن بالاتر از آن است که اعلام می‌شود. به گفته او دفاتر ثبت املاک موظف هستند موارد مشکوک به پولشویی را گزارش دهند.

در آلمان آمار و ارقام مشخصی درباره خرید املاک و مستغلات با سرمایه‌های خارجی و صاحبان و خریداران حقوقی آن وجود ندارد. به همین خاطر در برلین پایتخت آلمان طرحی از طرف شهروندان و رسانه‌ها راه‌اندازی شده است که بر اساس آن صاحبان املاک و مستغلات شناسایی می‌شوند.

اخیرا ۷۰ خانه و مستغلات یک خانواده بزرگ عرب ساکن برلین مصادره شد.

در چند روز گذشته پلیس آلمان و ایتالیا مراکزی را بازرسی کردند که حدس زده می‌شد فعالیت‌های مشکوک داشته‌اند. پلیس آلمان در این اقدام ۴۷ نفر مظنون را بازداشت کرد.

سازمان شفافیت بین‌المللی درخواست کرده است که ثبت املاک در آلمان به صورت علنی انجام گیرد و در اختیار عموم گذاشته شود تا صاحبان مسکن و مستغلات مشخص گردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها