کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خرید توافقی گام مهمی برای تنظیم بازار مرکبات شمال


کد خبر : ۵۵۴۴۳دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۰۷۷۴۸ بازدید

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز خرید توافقی مرکبات از سوی اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران خبر داد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز خرید توافقی مرکبات از سوی اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران خبر داد.

حسین شیرزاد توضیح داد: در جلسه ای با حضور مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور و عضو هیات رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی مقرر شد با تجهیز منابع مالی از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سازوکارهای تنظیم بازار مرکبات شمال با محور پرتقال از ابتدای هفته آغاز شود.

شیرزاد اعلام کرد: اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران خرید توافقی مرکبات را به صورت سردرختی، خرید سردخانه ها و خرید آتی پرتقال (تحویل در 10 روز مانده به پایان سال) انجام می دهد.

وی تصریح کرد: خرید توافقی گام مهمی برای تنظیم بازار مرکبات شمال، افزایش تدریجی بهای پرتقال و قیمت منصفانه فروش پرتقال خواهد بود.

 سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در سال 1348 با ماهیت شرکت سهامی دولتی و با هدف توسعه بخش روستایی و کشاورزی از طریق تعاونی ها و تشکل های بخش کشاورزی تشکیل شد که اکنون متولی خرید تضمینی و توافقی برخی محصولات در زمان افت قیمت ها برای حمایت از کشاورزان است.

با توجه به سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید حجم تولید محصولات کشاورزی کشور به 122 میلیون تن رسیده که بیش از 22 میلیون تن آن را محصولات باغی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی چهارم آبان ماه اعلام کرد پارسال (1396) میزان تولید مرکبات پنج میلیون و 74 هزار و 400 تن بود.

مسعود لطیفیان سطح زیر کشت باغ های مرکبات کشور را 34 هزار و 170 هکتار عنوان کرد و از برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش ۷۱ هزار تنی مرکبات تا چهار سال آینده خبر داد. لطیفیان افزود: برنامه نوسازی و اصلاح باغ های مرکبات در حال انجام است و انتظار می‌رود تا سال 1401 به سطح مطلوب و استاندارد برسد.

منبع: ایرنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها