کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سخنگوی نیروهای مسلح: آزمایش های موشکی ادامه خواهد یافت


کد خبر : ۵۵۴۱۱یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴:۰۷۳۵۰ بازدید

ایران برای تقویت ظرفیت های دفاعی و توان بازدارندگی به توسعه برنامه موشکی و انجام آزمایش ها در این زمینه ادامه می دهد.

ایران برای تقویت ظرفیت های دفاعی و توان بازدارندگی به توسعه برنامه موشکی و انجام آزمایش ها در این زمینه ادامه می دهد.

یک سخنگوی ارشد نیروهای مسلح روز یکشنبه با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: «تست موشک‌ها و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای دفاع و در راستای بازدارندگی کشور ما است. این کار ادامه خواهد پیدا کرد. ما هم تست و هم توسعه موشکی را ادامه خواهیم داد.»

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در ادامه ضمن تاکید بر اینکه توسعه برنامه موشکی ایران «خارج از چارچوب مذاکرات و مرتبط با امنیت ملی ما است» و اینکه «در این رابطه از هیچ کشوری اجازه نخواهیم گرفت» به کشورهای منطقه اطمینان داد که این اقدام «تنها در راستای بازدارندگی و افزایش توان دفاعی است و ایران هیچ چشم داشتی به منافع سایر کشورها ندارد.»

تاکید این مقام نظامی بر ادامه توسعه برنامه موشکی توسط تهران در حالی صورت می گیرد که مقامات آمریکایی روز شنبه از آزمایش یک موشک بالیستیک با قابلیت حمل سلاح هسته ای توسط ایران خبر داده بودند.

در بیانیه ای که توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شد آمده است: استفاده از این موشک که توانایی هدف قرار دادن بخش هایی از خاک اروپا و منطقه خاورمیانه را دارد مغایر با مفاد قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این بیانیه تصریح کرده است : «این آزمایش در نقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت است که ایران را از انجام هرگونه فعالیت مرتبط با موشک های بالستیک که قادر به حمل تسلیحات هسته‌ای باشند، منع می‌کند، از جمله پرتاب‌هایی با استفاده از فن‌اوری موشک بالستیک.»

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا دیگر مقام دولتی یک کشور غربی بود که با صراحت به انجام این آزمایش واکنش نشان داد. آقای هانت با انتشار توییتی اعلام کرد حمایت از برجام نبایست به عنوان مانعی برای ابراز نگرانی از توسعه برنامه موشکی ایران تلقی شود.

در پی ابراز این نگرانی ها، ایران بدون منکر شدن اصل آزمایش تاکید کرد که اقدامی مغایر با قطعنامه های سازمان ملل متحد انجام نداده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه روز یکشنبه با تاکید بر ماهیت دفاعی برنامه موشکی کشورش گفت: «هیچ قطعنامه ای در شورای امنیت برنامه موشکی و یا آزمایش های موشکی ایران را ممنوع نکرده است.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها