کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترامپ از برنامه خود برای خروج آمریکا از نفتا خبر داد


کد خبر : ۵۵۴۰۷یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹:۰۸۱۶۷۶ بازدید

نخستین بار نیست که دونالد ترامپ از خروج آمریکا از قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی نفتا سخن می‌گوید. رئیس جمهوری آمریکا با طرح مجدد این ...
ترامپ از برنامه خود برای خروج آمریکا از نفتا خبر دادترامپ از برنامه خود برای خروج آمریکا از نفتا خبر داد

نخستین بار نیست که دونالد ترامپ از خروج آمریکا از قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی "نفتا" سخن می‌گوید. رئیس جمهوری آمریکا با طرح مجدد این موضوع بر آن است تا بر نمایندگان دموکرات در کنگره فشار بیاورد.

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا بعد از بازگشت از نشست رهبران و سران کشورهای گروه بیست در بوئنوس آیرس از خروج سریع آمریکا از قرارداد "نفتا" سخن گفت.

بر اساس اخبار منتشر شده، غروب شنبه ۱۰ آذر (۱ دسامبر) ترامپ اعلام کرد که دولت آمریکا به زودی به مشارکت خود در قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی خاتمه خواهد داد.

نیویورک تایمز اعلام خروج آمریکا از قرارداد نفتا از سوی ترامپ را با هدف اعمال فشار بر نمایندگان دموکرات کنگره این کشور عنوان کرده است.

ترامپ مایل است تا نمایندگان دموکرات را وادار به پذیرش نسخه تجدیدنظر شده این قرارداد به‌رغم تردیدها و نگرانی‌ها کند. نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا درباره پیامدهای ناشی از خروج یا پذیرش نسخه تجدید نظر شده این قرارداد هشدار داده‌اند.


اعلام خروج از نفتا

دونالد ترامپ در هنگام بازگشت از همایش رهبران و سران کشورهای گروه بیست به خبرنگاران گفته است: «من به‌زودی رسما به مشارکت آمریکا در نفتا خاتمه خواهم داد.»

خروج آمریکا از قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی یک روز پس از امضای یک توافق جدید با کانادا و مکزیک اعلام شده است.

هرگاه ترامپ تهدید خود را مبنی بر خروج از نفتا اجرا کند، نمایندگان کنگره آمریکا شش ماه فرصت خواهند داشت تا اقدامات لازمه را به مورد اجرا گذارند.

گفته می‌شود که هرگاه توافق بر سر این قرارداد حاصل نشود می‌تواند تاثیری منفی بر صنایع و کشاورزی هر سه کشور برجای نهاده و منجر به محدودیت‌های بیشتر در عرصه داد و ستد بین آمریکا و دو کشور کانادا و مکزیک شود.

موضوع خروج آمریکا از قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی نخستین رویارویی جدی دونالد ترامپ با نمایندگان دموکرات کنگره این کشور پس از انتخابات میان‌دوره‌ای است.

اکثریت کنگره از ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ در اختیار نمایندگان دموکرات خواهد بود. ترامپ خطاب به خبرنگاران گفته است که حال نمایندگان دموکرات باید بین دو گزینه پذیرش نسخه جدید این قرارداد یا ریسک رویارویی با پیامدهای ناروشن ناشی از امتناع از پذیرش آن، یکی را انتخاب کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها