کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش عرضه و کاهش قیمت آهن‌آلات


کد خبر : ۵۵۳۷۴یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۴۸۳۹۷۹ بازدید

این‌ روزها شاهد افزایش عرضه محصولات سبک در بازار آهن‌آلات هستیم. البته ناگفته نماند که ترجیح مقاطع سبک مانند میلگرد آجدار به ...

آهن‌پرایس- این‌ روزها شاهد افزایش عرضه محصولات سبک در بازار آهن‌آلات هستیم. البته ناگفته نماند که ترجیح مقاطع سبک مانند میلگرد آجدار به محصولات با وزن استاندارد، معضل شاخه فروشی در بازار داخلی را پررنگ تر می کند. در گذشته همزمان با احداث مسکن های مهر و افزایش تقاضا به آهن آلات و محصولات فولادی، شاهد واردات محصولات چینی به داخل کشور نیز بودیم. کیفیت پایین محصولات وارداتی چینی موجب شد تا شعار روز فولادسازان بر مبنای افزایش تولید داخلی باشد.

در آن برهه زمانی حجم تولید داخلی افزایش پیدا کرد اما موضوع استاندارد سازی کم رنگ تر شد. همین امر نیز باعث شد تا کارخانه های تولیدی زیادی در حوزه فولاد مشفول به کار شوند که حالا با کمبود تقاضا مواجه شده اند. افزایش نرخ دلار طی ماه های گذشته موجب افزایش بی رویه قیمت ها و به طبع آن کاهش تقاضا گردید بطوری که اکثر مصرف کنندگان از بازار کنار رفتند و راه برای سوداگران و دلالان باز شده بود؛ اما هم اکنون شاهد ظهور روند دیگری در بازار هستیم.

طی دو هفته گذشته شاهد کاهش مرحله ای قیمت آهن هستیم. به طور مثال قیمت میلگرد آجدار کارخانه سیادن ابهر در هفته گذشته کاهشی اعلام شد؛ از این رو میلگرد آجدار سایز ۱۴ این کارخانه کیلویی ۴۱۶۰ تومان بوده است و پس از گذشت چند روز به کیلویی ۳۹۴۰ تومان رسیده است. قیمت نبشی و قیمت ناودانی کارخانه ها نیز همین روال را پیش گرفته اند؛ از این رو قیمت نبشی کارخانه نستا نسبت به هفته قبل با کیلویی ۲۰۰ تومان کاهش همراه بوده و اکنون نرخ پایه آن کیلویی ۴۱۰۰ تومان می باشد.

به هر میزانی که در بازار با افزایش عرضه و متقابلا با کاهش تقاضا رو به رو باشیم، بازار روندی کاهشی به خود می گیرد که هم اکنون نیز شاهد آن هستیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها