کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کارمزد صرافی‌ها برای فروش ارز صادرکنندگان مشخص شد


کد خبر : ۵۵۳۵۲شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷:۴۷۳۲۹۹ بازدید

بر اساس دستورالعمل نحوه خرید ارز از صادرکنندگان توسط صرافی های مجاز کارمزد فروش متناسب با شرایط بازار و برای اسکناس دلار تا ...

صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند ارز حاصل از صادرات را تا سقف یک میلیون یورو یا معادل آن به سایر ارزها با ثبت در "سامانه نظارت ارز (سنا)" به صورت اسکناس یا حواله به نرخ بازار خریداری کنند.

بر این اساس دستورالعمل نحوه خرید ارز از صادرکنندگان توسط صرافی های مجاز کارمزد فروش متناسب با شرایط بازار و برای اسکناس دلار تا 100 تومان و برای حواله ارزی حداکثر یک درصد خواهد بود.

براین اساس،‌ نرخ فروش ارز صرافی‌های مجاز معتبر متناسب با شرایط بازار به نرخ بازار و همچنین کارمزد فروش متناسب با شرایط بازار و برای اسکناس دلار حداکثر 1000 ریال و برای حواله‌های ارزی حداکثر یک درصد خواهد بود.

لازم به ذکر است صرافی‌های مجاز معتبر موظفند ارزهای خریداری شده که در بالا به آن اشاره شد، را به یکی از روش‌های زیر به فروش رسانند:
الف) فروش ارز بابت مصارف ارزی خدماتی به شرح جدول مندرج در نامه عمومی 97.167547 مورخ 16‏ مرداد ماه 1397 بابت مصارف 23گانه و همچنین تا سقف 2.000 یورو و مطابق با نامه عمومی شماره 97.239055 مورخ 11 مهر ماه 1397

ب) فروش ارز بابت واردات کالا و خدمات بر اساس ثبت سفارش کالا‏ یا خدمت تایید شده توسط بانک‌های عامل به صورت اسکناس یا حواله‌های ارزی در چارچوب قوانین و مقررات ارزی با ثبت در «سامانه نظارت ارز (سنا)» امکان پذیر است.

34qhcb3e2n2wwbrp1na.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها