کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گمانه ها از قیمت ارز و نفت در لایحه بودجه 98


کد خبر : ۵۵۳۲۴شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷:۱۰۶۷۵۸ بازدید

در حالی که تا اتمام مهلت قانونی دولت برای ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، چند روز بیشتر باقی نمانده ...
گمانه ها از قیمت ارز و نفت در لایحه بودجه 98گمانه ها از قیمت ارز و نفت در لایحه بودجه 98

در حالی که تا اتمام مهلت قانونی دولت برای ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، چند روز بیشتر باقی نمانده است، فارس جزئیاتی از این لایحه را منتشر کرد که نشان می دهد نرخ ارز در بودجه سال آینده هشت هزار تومان و صادرات نفت، یک میلیون بشکه در روز و با نرخ 60 دلار پیش بینی شده است.

این گزارش، نرخ تسعیر ارز در بودجه سال آینده را هشت هزار تومان اعلام کرده است که نسبت به رقم مشابه در بودجه امسال، بیش از دو برابر افزایش را نشان می دهد. در این زمینه باید گفت دولت در سال آینده با افزایش هزینه های جاری روبه روست و برای همین باید به دنبال افزایش منابع بودجه ای باشد. با توجه به این که پیش بینی های مثبتی از درآمد فروش نفت کشور در سال آتی (مقدار صادرات نفت ضربدر قیمت نفت به دلار) وجود ندارد، بنابراین یکی از راه های جبران این موضوع، افزایش نرخ تسعیر ارز توسط دولت است.

در سال آینده پیش بینی ها از کاهش حدود 50 درصدی میزان صادرات نفت کشور (صادرات بین یک تا یک و نیم میلیون بشکه در روز) حکایت دارد. ضمن این که قوی ترین گمانه ها، قیمت متوسط 60 دلاری را برای صادرات نفت کشور پیش بینی می کنند که خیلی از نرخ پیش بینی شده نفت در سال 97 بیشتر نیست. بنابراین می توان گفت افزایش تقریباً دو برابری نرخ تسعیر ارز در بودجه چندان دور از انتظار نخواهد بود.البته رئیس جمهور چندی پیش در سفر آذربایجان غربی، نرخ ارز برای  تامین کالاهای  اساسی در سال آینده را 4200 تومان اعلام کرده بود.

با توجه به این که معمولاً این اقلام با نرخ ارز مندرج در بودجه تامین می شود، اختلاف موجود، قابل تامل است.هزینه های جاری و عمرانی دولت، دو جزء ویژه بخش هزینه ای بودجه را تشکیل می دهند. گزارش یادشده در این زمینه حاکی از این است که هزینه های عمرانی رشد 13 درصدی و هزینه های جاری، رشد 7 تا 8 درصدی در سال آینده خواهند داشت. رشد 8 درصدی هزینه های جاری در حالی است که طبق سخنان نوبخت، بخش عمده ای از هزینه های جاری که همان حقوق کارمندان دولت است، قرار است در سال آینده، 20 درصد رشد یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها