کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز جیره‌بندی آب در برخی از شهرهای کشور


کد خبر : ۵۵۳۱چهارشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸:۵۱۴۸۵۶ بازدید

12 کلانشهر اراک، اصفهان، بندرعباس، تهران، شیراز، قزوین، قم، کرج، کرمان، مشهد، همدان و یزد تابستان امسال با بحران تأمین آب مواجه اند که از این میان جیره بندی آب در کرج به عنوان اولین کلانشهر بحرانی آغاز شد.

 قائم مقام وزیر نیرو پایان اردیبهشت از اعلام آماده باش برای رفع بحران آبی 12 کلانشهر کشور خبر داد. یکی از راهکارهای اندیشیده شده برای کنترل وضعیت بحرانی تأمین آب تابستانه این کلانشهرها، در کنار افزایش ظرفیت تأمین آب با حفر چاههای جدید آب، مدیریت مصرف توسط فرهنگ سازی، مدیریت شبکه و فشار و همچنین در صورت لزوم قطع آب در نظر گرفته شد.

اگرچه در یک ماه گذشته مسئولان وزارت نیرو از نبود جیره بندی آب در برنامه های وزارت نیرو خبر دادند و اعلام کردند اگر مردم 20 تا 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند نیازی به جیره بندی نخواهد بود اما دو روز است که رسما جیره بندی آب در کلانشهر کرج با اعلام رسمی آغاز شده است و البته خبری هم از صرفه جویی بیشتر توسط مردم نیست.

زمانبندی قطع آب در نقاط مختلف استان البرز از دوم تا سی و یکم تیرماه بدین شرح است:

کرج: مناطق جنگلبانی وکوهپایه ها،اسلام آباد،خیابان چالوس،بالای خیابان برغان،محدوده زیر بلوار 45 متری کاج،اردلان ها،منطقه نبوت تا بلوار ملک شاه،بعثت،قسمتی از شهرک امام رضا(ع)وخیابانهای تربیت از ساعت 14 تا 19.

رجایی شهر: مناطق شهرک بهارستان،انتهای بلوار اشتراکی،باغستان شرقی وغربی،خیابانهای بالای رجایی شهر وفازیک، 2 و 3 رجایی شهر وخیابان های داریوش،شاهین ویلا تا سر خیابان هیجدهم قلم،شاهین ویلاشامل مناطق بهمن شمالی،مدرس شمالی واز خیابانهای هفدهم قلم تا میدان شهید باهنر،شاهین ویلااز خیابان یکم به پایین ومیدان امام حسین،منطقه اوقافی،شهرک یاس،حصارک بالا،حیدر آبادشرقی وغربی ومناطق پایین باغستان غربی از ساعت 15 تا 19.

مهرشهر:حصارک ضلع غربی خیابان برزنت تا میدان حصارک از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر.

شرکت آب وفاضلاب استان البرز در این خصوص اعلام کرد: با توجه به اینکه کلانشهر کرج امسال جزو 12 کلانشهر با وضعیت «تنش آبی» اعلام شده و همراه با کاهش شدید منابع تامین آب ( آب های سطحی وسفره های زیرزمینی) با افزایش دمای هوا و درنتیجه افزایش مصرف آب مواجه شده ایم، دربرخی از مناطق کرج با افت فشار و قطع آب  روبرو هستیم. بنابراین بمنظور مدیریت و ساماندهی به مناطق دارای مشکل افت فشار یا قطع آب، برنامه زمانی نوبت بندی قطع آب از دوم تا پایان تیرماه اجرا می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها