کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقاومت برخی بانک‌ها در برابر اجرای سقف 50 میلیونی تراکنش‌های کارتی


کد خبر : ۵۵۲۳۱سه شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶:۰۱۳۱۵۴ بازدید

بانک مرکزی در تکمیل سیاست کنترل قاچاق ارز به دنبال اعمال محدودیت تراکنش‌های کارتی تا سقف 50 میلیون تومان برای هر فرد در شبانه‌روز ...

بانک مرکزی در تکمیل سیاست کنترل قاچاق ارز به دنبال اعمال محدودیت تراکنش‌های کارتی تا سقف 50 میلیون تومان برای هر فرد در شبانه‌روز است اما برخی بانک‌های خصوصی در برابر این سیاست مقاومت می‌کنند.

بانک مرکزی از مدتی پیش بانک‌ها را ملزم به اعمال محدودیت سقف روزانه 50 میلیون تومان تراکنش از کارتخوان‌ها برای هر کارت کرد که اهداف اصلی این اقدام جلوگیری از قاچاق ارز از کشور و  مبارزه با پولشویی بود.

اما بعد از این اقدام، قاچاق‌کنندگان ارز با ایجاد حساب‌های متعدد در بانک‌ها سعی در ادامه فرایند و قاچاق ارز کردند و بانک مرکزی با درک این پدیده در تکمیل اقدام قبلی به دنبال آن است که محدودیت سقف 50 میلیون تومانی تراکنش کارتخوان را از هر کارت به هر فرد و براساس شماره تغییر دهد.

با این کار، فرد هر تعداد کارت بانکی داشته باشد، در مجموع فقط تا سقف 50 میلیون تومان در روز می‌تواند تراکنش از کارتخوان‌ها داشته باشد.

یک منبع آگاه در این باره به ما گفت که برخی بانک‌ها برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند اما برخی دیگر از بانک‌ها ازجمله چند بانک خصوصی نسبت به این سیاست بانک مرکزی مقاومت کرده و نسبت به اجرای آن سر باز می‌زنند.

این مقاومت‌ها، سرنخی از ابعاد خاص، پنهان و نیمه پنهان فعالیت برخی بانک‌های خصوصی را آشکار می‌کند. اینکه اساسا بعضی بانک‌های خصوصی با چه هدفی تشکیل شده و چه مسیری را دنبال می‌کنند./ فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها