کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلیل ریزش سنگین شاخص بورس تهران امروز دوشنبه چه بود؟


کد خبر : ۵۵۱۷۶دوشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۵۴۷۲۸ بازدید

هنوز دو‌ساعت از آغاز فعالیت امروز بازار سرمایه نگذشته که بورس تهران شاهد ریزش بیش از سه هزار و 800 واحدی شاخص و ورود به کانال ...

i6jnsyd4z8vu73jp35.jpg

هنوز دو‌ساعت از آغاز فعالیت امروز بازار سرمایه نگذشته که بورس تهران شاهد ریزش بیش از سه هزار و 800 واحدی شاخص و ورود به کانال 167 هزار واحدی شده است، دلایل ریزش شاخص کل بورس چیست؟

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تجارت‌نیوز، هنوز دو‌ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز دوشنبه (۵ آذرماه ۹۷) نگذشته که بورس تهران شاهد ریزش ۳۸۲۱ واحدی شاخص کل و ورود به کانال ۱۶۷۴۳۱ واحدی شد.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای سهگمت، زمگسا، های وب، کسرا، غدام، خساپا، کاوه صفوف خرید تشکیل شده است و در فرابورس نمادهای کگهر و اوان تقاضای خوبی دارند.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «همراه، مبین، فملی، بفجر، اخابر» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «کگل، پارس، پارسان، شبندر، شپنا» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «فولاد، تاپیکو، وصندوق، ومعادن، شپنا» بوده است و نمادهای « خساپا، امینیکم، سهگمت، زمگسا، پترول» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، تالار شیشه‌ای بورس هفته پایانی آبان‌ماه را قرمز رنگ به اتمام رساند و موضوعاتی چون ریزش قیمت جهانی نفت خام، کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، عرضه اولیه سنگین نماد کگهر و تقاضای ۴۰۰ میلیونی برای این سهم در فرابورس و شایعه سود تسعیر ارز دارایی‌های ارزی بانک‌ها و مساله افزایش یافتن یا نیافتن قیمت خودرو باعث شد که شاخص از قله ۱۸۲ هزار واحدی به ۱۷۵ هزار واحد برسد.  پیش بینی هفتگی بورس بیانگر آن بود که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

اما بازار سهام از روز شنبه ( سوم آذرماه ۹۷) با شدت بیشتری روند نزولی به خود گرفت به طوری که در نیم‌ساعت ابتدایی جریان معاملاتی روز شنبه شاخص کل بورس بیش از ۲۵۰۰ واحد فروریخت و در نهایت با کاهش ۴۴۶۰ واحدی به قله ۱۷۱ هزار واحد رسید. به گفته معامله‌گران بازار سرمایه، کاهش چشمگیر قیمت جهانی نفت باعث شد که معاملات نمادهای پالایشی و پتروشیمی منفی شود و این موضوع به گروه فلزات اساسی و معدنی نیز نفوذ کرد، به عبارتی صف فروش پتروشیمی و پالایشی‌ها گریبان گروه‌های فلزی از جمله فولاد را هم گرفت.

در امروز نیز ریزش شاخص کل بورس همچنان ادامه پیدا کرد؛ به طوری که هنوز دو‌ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز دوشنبه (۵ آذرماه ۹۷) نگذشته که بورس تهران شاهد ریزش ۳۷۸۲ واحدی شاخص کل بورس و ورود به کانال ۱۶۷ هزار واحدی شده است.

به گفته فعالان بازار سرمایه کاهش قیمت جهانی نفت و عرضه اولیه مادیرا در فرابورس در شاخص بورس امروز نقش داشته است. امروز در بازار دوم معاملات فرابورس، ۱۲۰ میلیون سهم «مادیرا» در محدوده قیمتی ۳۳۲ تا ۳۶۵ تومانی هر سهم و سهمیه ۲۰۰۰ سهمی هر کد حقیقی و حقوقی از طریق کارگزاری بورس ایران روانه میز فروش می‌شود. آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، متعهد خرید شرکت کارگزاری بورس ایران و سقف تعهد خرید،۵۰ درصد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها