کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت‌های پیشنهادی نجومی در بازار آپارتمان‌های نوساز تهران


کد خبر : ۵۵۱۴۸دوشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۳۶۸۰۰۹ بازدید

عرضه آپارتمان‌های نوساز در بازار مسکن رونق ماه‌های گذشته را ندارد و کاهش یافته است، از طرفی دو ویژگی فایل‌های موجود سبب شده عملا ...
قیمت‌های پیشنهادی نجومی در بازار آپارتمان‌های نوساز تهرانقیمت‌های پیشنهادی نجومی در بازار آپارتمان‌های نوساز تهران

عرضه آپارتمان‌های نوساز در بازار مسکن رونق ماه‌های گذشته را ندارد و کاهش یافته است، از طرفی دو ویژگی فایل‌های موجود سبب شده عملا عرضه آنها اثری بر رونق بازار نداشته باشد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دنیای‌اقتصاد، بررسی آپارتمان‌های نوساز عرضه شده در بازار مسکن طی آبان ماه نشان می‌دهد اغلب این فایل‌ها بزرگ‌متراژ بوده و مساحتی بیش از ۱۰۰ مترمربع دارند. هر چند بخشی از تقاضای مصرفی خانواده‌هایی هستند که حداقل نیاز آنها با این متراژ برآورده می‌شود، اما با توجه به جهش قیمت مسکن در سال جاری و کاهش شدید قدرت خرید متقاضیان، عملا تقاضا برای آپارتمان‌های بزرگ‌تر از ۱۰۰ مترمربع از ابتدای سال تا کنون رو به کاهش بوده است. ویژگی دوم عرضه کنونی بازار نوسازها، قیمت‌های پیشنهادی نجومی آنها است. اغلب فایل‌های کلیدنخورده عرضه شده در بازار مسکن یک تا چند میلیون تومان بالاتر از بهای آخرین معاملات عرضه شده است و این موضوع سبب شده متقاضیان خرید از تملک واحدهای نوساز منصرف شوند.

 به‌عنوان مثال در منطقه یوسف‌آباد، فایل‌های نوساز تا چند هفته قبل به بهای ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان فروخته می‌شد و البته در موارد نادری قیمت‌های کمتر و بیشتر از این مقدار نیز ممکن است به تناسب موقعیت و امکانات ملک وجود داشته باشد. اما قیمت‌های پیشنهادی اخیر در این منطقه مترمربعی ۱۹ میلیون تومان به بالا است و در این بین برخی از آپارتمان‌ها با بهای نجومی مترمربعی ۲۵ میلیون تومان فایل شده‌اند. مالکان مناطق دیگر تهران نیز چنین رویه‌ای در پیش گرفته‌اند؛ مثلا در محله نارمک قیمت قطعی هر مترمربع آپارتمان نوساز اغلب بین ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان بوده است، اما اکنون فایل‌هایی به بهای مترمربعی ۱۶ میلیون تومان نیز نزد بنگاه‌های این محله وجود دارد. به این ترتیب بزرگ‌متراژ بودن و قیمت‌گذاری نجومی فایل‌های نوساز موجود در بازار سبب شده عملا عرضه آنها تاثیری بر رونق معاملات نداشته باشد.

r67til12znppo1cnenni.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها