کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت سامسونگ ابتلای کارکنانش به سرطان را تایید کرد


کد خبر : ۵۵۱۲۵شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۱۱۸۴۵۵ بازدید

شرکت سامسونگ به‌طور رسمی از کارگرانی که به دلیل کار کردن در این شرکت مریض شده‌اند یا فوت کرده‌اند عذرخواهی کرد.
شرکت سامسونگ ابتلای کارکنانش به سرطان را تایید کردشرکت سامسونگ ابتلای کارکنانش به سرطان را تایید کرد

شرکت سامسونگ به‌طور رسمی از کارگرانی که به دلیل کار کردن در این شرکت مریض شده‌اند یا فوت کرده‌اند عذرخواهی کرد.

اوایل ماه نوامبر سالجاری، سامسونگ پذیرفت به کارگرانی که به‌دلیل کار کردن در خط‌های تولیدی این شرکت بیمار شده‌اند غرامت پرداخت کند.

کی‌نام کیم یکی از مدیران سامسونگ اعلام کرد: «صادقانه از کارگرانی که از بیماری های سرطان رنج می‌برند و از خانواده‌های آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم.»

او در جمع فعالان کارگری و خانواده کارگران آسیب دیده اضافه کرد: «در مدیریت درست برای مقابله با تهدیدها علیه سلامت کارمندانمان در بخش‌ نمایشگرها و بخش محصولات نیمه هادی ناکام بودیم.»

حدود یک دهه پیش کارزاری علیه شرکت سامسونگ شکل گرفت. این کارزار در پی مرگ یومی هاوانگ دختر ۲۳ ساله‌ای ایجاد شد که به‌خاطر کار در سامسونگ دچار سرطان خون شد و جان باخت. پدر این دختر از سامسونگ در آن زمان درخواست غرامت کرده بود اما با درخواست او موافقت نشده بود.

این پدر با کمک فعالان کارگری، کارزار حمایت از سلامت و حقوق افراد شاغل در صنایع نیمه هادی را ایجاد کرد. این کارزار اعلام کرده است که ۳۲۰ کارگر در استخدام سامسونگ الکترونیک، به بیماری‌های مرتبط با کار مبتلا شده‌اند که این بیماری‌ها باعث مرگ ۱۱۸ نفر از آن‌ها شده است. طبق توافق صورت گرفته، قرار است به هر کارگر آسیب دیده یا خانواده وی تا مبلغ ۱۳۳ هزار دلار به‌عنوان غرامت پرداخت شود.

کسانیکه از سال ۱۹۸۴ در بخش تولید تراشه‌های کامپیوتری و نمایشگرها فعال بودند و دچار بیماری شده‌اند می‌تواند درخواست دریافت غرامت را ارائه کنند. این غرامت ۱۶ نوع سرطان، برخی بیماری‌های نادر، سقط جنین و بیماری‌های ژنتیکی منتقل شده به کودکان این کارگران را هم شامل می‌شود.

بعد از عذرخواهی رسمی سامسونگ، آقای هاوانگ گفت: «عذرخواهی برای خانواده قربانیان کافی نیست اما آن‌ها این عذرخواهی را می‌پذیرند.»

او اضافه کرد: « من نمی‌توانم دردی را که دخترم تحمل کرد و مشکلاتی که برای خانواده ایجاد شد، فراموش کنم. بسیاری دیگر هم تجربه مشابهی داشتند.»

(یورونیوز)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها