کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی:حاضریم از منافع مردم عربستان دفاع کنیم؛ ۴۵۰ میلیارد دلار هم نمی خواهیم


کد خبر : ۵۵۱۱۹شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۳۲۱۴۲۷ بازدید

بخشهای مهم صحبتهای رئیس جمهور در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را از قول خبرآنلاین برایتان نقل می کنیم:

بخشهای مهم صحبتهای رئیس جمهور در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را از قول خبرآنلاین برایتان نقل می کنیم:

* برخورد و جنگ و دعوای امروز ما با غرب و در راس آن آمریکا بر سر چیست؟ سخن در یک کلمه است؛ آیا آزادی برای غرب و بردگی برای دیگران باید باشد؟ یا آزادی باید برای همه باشد؟ منطق پیامبر و اسلام آزادی انسان‌ها و جوامع انسانی و ملت‌ها و امت اسلامی بوده و آنچه امروز آمریکا از این منطقه و جهان می‌خواهد بردگی است و اختلاف ما اختلاف آزادی و بردگی است.

* در برابر آمریکا ما مسلمانان دور راه بیشتر نداریم؛ یا از هویت دینی و اسلامی خود و بیعت با پیامبرمان دست برداریم و در برابر غرب و آمریکا سر تسلیم فرود بیاوریم؛ به آن معنا که به آرمان، دین، سعادت و به آینده نسل‌های این مرز و بودم برای همیشه خیانت کردیم تا آسوده زندگی کنیم، تا راحت زندگی کنیم و همه دروازه‌های اسلام را به روی آمریکا گشوده نگه داریم و فرش قرمز را برای جنایتکاران تاریخ پهن کنیم؛ یا آنکه باید با تمام توان در برابر ظلم و جور با کمال قدرت بایستیم و دست از پیامبرمان، قرآن‌مان و اسلام‌مان برنداریم.

* اولین مساله امید به آینده است و ما مسلمانان در نهایت پیروز خواهیم بود و ما در این تردید نداریم اگر ما هم پیروزی نهایی را نبینیم فرزندان ما خواهند دید. این وعده الهی است؛ این وعده خداوند است؛ آنها نمی‌توانند نور حق را خاموش کنند و ظلمت را برگردانند؛ دین ما دین حق است و دین پیروز؛ راه پیامبر ما راه درست و سعادت است.

* ما مسلمانان باید دست همدیگر را بگیریم. بیگانه‌اتکایی از بزرگترین اشتباهات تاریخی است. ۴۵۰ میلیارد دلار هدیه دادید تا امنیت شما تضمین شود؟ ۱۱۰ میلیارد دلار اسلحه خریدید امنیت شما تضمین شود؟ این را چه کسی گفت؟ همان آقایی که این‌ها را تاراج کرد گفت شیر این گاو شیرده را می‌نوشیم و می‌بریم. همان ابرقدرتی که به آن تکیه کردید گفت اگر ما نباشیم دو هفته امنیت ندارید. لااقل احترام ظاهری را از ارباب بخواهید و توهین مستمر را نپذیرید. چه نیازی به آمریکا دارید که منایع خود را به آن هدیه می‌کنید؟ چه کسی دشمن شماست؟ ما حاضریم با همه توان از منافع مردم عربستان در برابر تروریسم و ابرقدرت‌ها دفاع کنیم، همانطور که به کمک عراق و سوریه و افغانستان و یمن شتافتیم، از شما ۴۵۰ میلیارد دلار هم نمی‌خواهیم به شما اهانت هم نمی‌کنیم شما را برادر می‌دانیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها