کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حمایت دکتر روحانی از اظهارات ظریف درباره پولشویی


کد خبر : ۵۵۰۳۷چهارشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲:۵۶۴۲۲۱ بازدید

دکتر حسن روحانی امروز چهارشنبه 30 آبان در جلسه هیات دولت به طور ضمنی اظهارات محمدجواد ظریف درباره پولشویی را تایید کرد و ...
حمایت دکتر روحانی از اظهارات ظریف درباره پولشوییحمایت دکتر روحانی از اظهارات ظریف درباره پولشویی

دکتر حسن روحانی امروز چهارشنبه 30 آبان در جلسه هیات دولت به طور ضمنی اظهارات محمدجواد ظریف درباره پولشویی را تایید کرد و گفت: «چرا ما سر مسایل روشن با هم می جنگیم؟ همه دنیا گرفتار پولشویی است؛ یک کشور به من نشان دهید که در آن پولشویی و فساد نیست.»

دکتر روحانی با انتقاد از جناح‌بندی در مورد موضوع پولشویی در کشور تصریح کرد: «چرا اینقدر بحث می کنیم؟ باید با آن مبارزه کنیم.»

هم‌زمان با سخنان آقای روحانی، محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری نیز گفت: «سخنان وزیر امور خارجه نقصی ندارد و موضع وی کاملا درست است، این موضع تنها مختص به وزیر امور خارجه نیست، بلکه موضع دولت است.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هفته گذشته در گفت و گویی با خبرآنلاین گفته بود که پولشویی گسترده در ایران یک واقعیت است.

اظهارات ظریف در حالی بیان می‌شد که شورای نگهبان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله تامین مالی تروریسم موسوم به لایحه «سی‌اف‌تی» را پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، تایید نکرد.

وزیر خارجه گفته بود دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه های ضدپولشویی می شود "منافع اقتصادی" افراد است.

هم‌زمان با گفته‌های آقای ظریف، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا نیز در حساب توئیتری خود نوشت که مقامات ایران سالهاست که اطلاعات دقیقی درباره «میزان پولشویی سودهای غیرقانونی» دارند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها