کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گواهینامه بین‌المللی رانندگی به چه کار ما می‌آید؟


کد خبر : ۵۴۹۸۰سه شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲:۵۵۵۴۱ بازدید

​خیلی از ما سفر با خودروی شخصی را به سایر شیوه‌های سفر(سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و...) ترجیح می‌دهیم و تمایل داریم که در حریم شخصی خودروی خود با خانواده‌مان سفر کنیم ....

گواهینامه بین المللی رانندگی

خیلی از ما سفر با خودروی شخصی را به سایر شیوه‌های سفر(سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و...) ترجیح می‌دهیم و تمایل داریم که در حریم شخصی خودروی خود با خانواده‌مان سفر کنیم.

این شیوه شاید برای سفرهای داخلی مرسوم باشد؛ اما برای سفرهای خارج از کشور کمی پرهزینه به نظر می‌رسد. در هر حال برخی از مسافران کشورهای همسایه، مانند ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و... از خودروی شخصی برای سفر استفاده می‌کنند و با پرداخت هزینه‌های مربوط به ورود خودرو به کشور مبداء، وارد کشور مورد نظرشان می‌شوند.

گواهینامه بین المللی رانندگی

اما به غیر از پرداخت این هزینه‌ها، برای رانندگی در کشورهای دیگر، نیاز به دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی نیز دارید. شاید با خود بگویید که چه دلیلی دارد که پس از مدت طولانی رانندگی در جاده و خیابان‌های کشور خودمان، برای رانندگی در کشورهای همسایه گواهینامه بین‌المللی دریافت کنیم؟ در مطلب امروز به این پرسش پاسخ می‌دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

گواهینامه بین المللی رانندگی

مختصر و مفید درباره گواهینامه بین‌المللی

گواهینامه بین‌المللی رانندگی، مدرکی است که به رانندگان اجازه می‌دهد در خاک کشورهای دیگر رااندگی کنند. این گواهینامه توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود و مدت اعتبار آن یک تا 3 سال است و غیر قابل تمدید است. به این ترتیب پس از پایان اعتبار گواهینامه باید برای صدور گواهینامه جدید اقدام کنید.

گواهینامه‌های بین‌المللی که ایرانی‌ها در کشور خود دریافت می‌کنند علاوه بر زبان فارسی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، عربی، چینی، آلمانی، اسپانیایی و روسی نیز ترجمه می‌شود تا در سایر کشورهای جهان هم قابل استفاده باشد. این گواهینامه را در سراسر جهان با عنوان IDP نیز می‌شناسند که مخفف عبارت (International Driving Permit) است.

گواهینامه بین المللی رانندگی

مزایای دریافت گواهینامه بین‌المللی

شاید تصور کنید که دریافت گواهینامه بین‌المللی به شما برای همراه بردن خودروی شخصی به کشورهای همسایه کمک می‌کند؛ اما دریافت این گواهینامه به شما این امکان را می‌دهد که در بیشتر کشورها رانندگی کنید. در نتیجه شما می‌توانید با اجاره خودرو در کشورهای اروپایی، آسیایی و.... در بزرگراه و خیابان‌های این کشورها رانندگی کنید. کافیست مدارک مورد نیاز گواهینامه بین‌المللی رانندگی را به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تحویل دهید و سایر مراجل را طی کنید تا گواهینامه‌تان به دستتان برسد.

پس اگر جزو آن دسته هستید که به سفر با خودروی شخصی علاقمند هستند، اگر می‌خواهید رانندگی در کشورهای دیگر را تجربه کنید، اول برای دریافت گواهینامه بین‌المللی رانندگی اقدام کنید و همچنین در مورد مقررات رانندگی کشوری که قصد سفر به آن را دارید تحقیق و بررسی کنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها